کاغذ دیواری یا رنگ کدام یک را انتخاب کنم؟

کاغذ دیواری یا رنگ کدام یک را انتخاب کنم؟

کاغذ دیواری یا رنگ کدام یک را انتخاب کنم؟

اینکه مبلمان و دکوراسیون خانه شما را به یک فضای دلنشین تبدیل می‌کند شکی نیست. اما نمی‌توان از نقش دیوارها در شکل دهی یک خانه رویایی چشم پوشی کرد. مهم نیست که دیوارهای را نقاشی کرده‌اید و یا کاغذ دیواری، هر کدام می‌تواند ظاهر زیباتری به خانه شما بدهند. کاغذ دیواری یا رنگ کدام یک را انتخاب کنم؟ پاسخ به این سوال می‌تواند یک تصمیم بزرگ را برایتان شکل دهد. در ادامه قصد داریم لیستی از مزای و معایب هر کدام با شما به اشتراک بگذاریم. با کافه نقاشی همراه ما باشید.

 

طول عمر و دوام

کاغذ دیواری بادوام است، یک انتخاب خوب، ضخیم و باکیفیت بالا که می‌تواند حداقل تا 15 سال برای شما کار کند! کاغذ دیواری در برابر خط و خش مقاوم‌تر از رنگ است اما اگر تنوع طلب هستید و دوست دارید هر چند وقت یکبار تغییراتی را در دکور و ظاهر دیوارها و اسباب منزل ایجاد کنید رنگ را به شما توصیه می‌کنیم.

 

دیوارهای خراب

اگر دیوارهای شما ناهموار و بدون زیرسازی مناسب است، خیلی ساده می‌توانید با کاغذ دیواری عیب آن‌ها را بپوشانید. این کار به خصوص برای زمانی که دیوار گچ است و اصطلاحا رنگ نخورده است یک انتخاب سریع و ساده برای شماست. اما باید بدانید که همین انتخاب اگر نیاز به کندن کاغذ دیواری داشته باشید خیلی سخت از دیوار جدا می‌شود. بعلاوه اگر دائما به فکر تغییر در دیوارها هستید ارزش دارد که دیوارها را زیر سازی کرده و آن‌ها را رنگ کنید.

 

نوع اتاق

اگر اتاق کوچکی دارید، رنگ می‌تواند احساس مطبوعی ایجاد کند و باعث بزرگتر دیده شدن اتاق شود. اگر یک اتاق بزرگ داشته باشید، کاغذ دیواری می‌تواند آن را دلگرم‌تر و جمع و جورتر نشان دهد. اما باید بدانید که از رنگ و یا کاغذ دیواری نمی‌توان در هر اتاقی استفاده کرد. به عنوان مثال در اتاق‌هایی که مرطوب هستند مانند آشپزخانه و حمام حتما باید از رنگ استفاده کنید. کاغذ دیواری در محیط‌های مرطوب خیلی زود از دیوار پوسته شده و جدا می‌شود.

کاغذ دیواری یا رنگ کدام یک را انتخاب کنم؟

تنوع

هم کاغذ دیواری و هم رنگ هر دو دارای تنوع زیادی هستند. اگر بخواهید از یک سایه خاص استفاده کنید، می‌توانید به کمک یک نقاش ساختمان حرفه‌ای به رنگ مورد نظرتان برسید. در مقابل در چاپ کاغذ دیواری‌ها نیز تحولی عظیم رخ داده است و هم اکنون می‌توانید انواع رنگ بندی از آن‌ها را استفاده کنید. اگر به دنبال پاسخ به سوال کاغذ دیواری یا رنگ هستید، باید بدانید هر دو مورد تنوع کاری بسیار زیادی دارند. بنابراین باید سایر شرایط را در انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ لحاظ کرد.

 

کاربرد

یکی دیگر از مزایای نقاشی ساختمان این است که شما می‌توانید خودتان آن را انجام دهید و یا اگر از فردی که سابقه زیادی هم ندارد استفاده کنید و بدانید که اگر خطایی هم رخ دهد می‌توانید آن را حل کنید. اما در مورد کاغذ دیواری چنین موضوعی صادق نیست. اولا که به راحتی نمی‌توانید خودتان کاغد دیواری را انجام دهید و اگر اشتباهی کنید نمی‌توانید روی آن را رنگ آمیزی کنید. و دوم اینکه برای چسباندن آن ملزم به استفاده از یک متخصص حرفه‌ای هستید.

 

هزینه

معمولا رنگ آمیزی اتاق ارزان‌تر از کاغذ کردن دیوارهاست، اما طول عمر کاغذ دیواری بیشتر است بنابراین هزینه‌ها با گذشت زمان مساوی می‌شوند. اگر فردی هستید که دائما در حال تغییر دکور هستید ما به شما رنگ را توصیه می‌کنیم زیرا تغییر دادن آن به مراتب ساده‌تر بوده و هزینه کمتری به شما در انجام پروژه تحمیل می‌کند. همچنین اگر نگران دوام رنگ هستید، کافیست از برندهای معتبر رنگ ساختمانی استفاده کنید و تعداد دفعات بیشتری دیوارها را با رنگ بپوشانید.

 

نتیجه گیری

کاغذ دیواری و رنگ هر دو گزینه‌های عالی برای زیباتر کردن دیوارهای خانه یا محل کار شما هستند و هر دو می‌توانند ارزان‌تر تمام شوند. اما اگر فرد تنوع طلب و آینده نگرتری هستید رنگ را به شما توصیه می‌کنیم. زیرا دست شما در ایجاد تغییرات بازتر بوده و فشار کمتری را در هنگام هزینه کردن به شما وارد خواهد کرد. قبل از انتخاب می‌توانید با کارشناسان کافه نقاشی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

منبع: bidvine

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.