رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب دخترانه

تقریبا می‌توان گفت همواره بین انتخاب رنگ اتاق بین خواسته‌های کودک و پدر و مادر اختلاف‌هایی وجود دارد. معمولا بچه‌ها به سرعت به سراغ رنگ‌های اصلی مانند: قرمز، آبی و زرد می‌روند حال آنکه پدر و مادرها بیشتر به سراغ رنگ‌های نرم‌تر و لطیف‌تر می‌روند! اگر پدر و مادر شجاعی هم این وسط وجود داشته باشد، انتخاب را به کودکان خود واگذار می‌کنند! اما برای انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه باید از اصولی پیروی کرد. با کافه نقاشی همراه ما باشید.

 

نکاتی برای انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه

نکاتی برای انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه

انتخاب‌ها را محدود کنید

از آن‌ها بخواهید 2 رنگ مختلف را که دوست دارند، دیوارهای اتاق خواب با آن‌ها رنگ آمیزی شود را انتخاب کنند. مثلا سبز و آبی. سپس چند طیف از این رنگ‌ها را به آن‌ها نشان دهید و نظرخواهی کنید که کدام را بیشتر ترجیح می‌دهند و با مشورت با نقاش سعی کنید آن را پیاده سازی کنید. توجه داشته باشید که هرگز نباید انتخاب‌های زیاد و متنوعی را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داد.

 

از قانون 60-30-10 استفاده کنید

یکی از مواردی که می‌توانید در انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه مدنظر قرار دهید، استفاده از این قانون است. این قانون به شما کمک خواهد کرد هم نظر خود را اعمال کنید و از نظر کودکتان در خانه بهره‌مند شوید. 60 درصد دیوارها به یک رنگ اصلی، 30 درصد رنگ‌های مورد علاقه کودک و 10 درصد را به رنگ‌های لوازم و تخت‌خواب و کوسن‌ها اختصاص دهید.

 

ایده‌هایی ناب برای رنگ اتاق خواب دخترانه

در ادامه 17 پیشنهاد از رنگ اتاق دخترانه خواهیم داشت. امیدواریم که این پیشنهادات بتواند برایتان راه گشا باشد اما اگر مطمئن نیستند من به شما پیشنهاد می‌کنم از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

 

فیروزه‌ای و سفید

فیروزه‌ای و سفید - رنگ اتاق خواب دخترانه

دیوارهای فیروزه ای اتاق را زنده می‌کنند و وقتی با سفید خالص ست شوند فضای متعادل و در عین حال سرگرم کننده‌ای برای نوجوان شما ایجاد می‌کنند.

 

بنفش و خاکستری

اسطوخودوس و خاکستری - رنگ اتاق خواب دخترانه

اگر دختر نوجوان شما عاشق رنگ بنفش است، پس ممکن است مانند این طرح اتاق خواب را دوست داشته باشد. ترکیب این دو رنگ می‌تواند هم آرامش بخش و هم هیجان انگیز باشد.

 

خنثی

خنثی - رنگ اتاق دخترانه

رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و قهوه‌ای ترکیبی عالی برای اتاق خواب دخترانه هستند. البته اگر این رنگ‌ها با لوازم به رنگ‌های تند و تیز هماهنگ شود رنگ ایده‌آلی برای هر دختری خواهد بود.

 

اقیانوسی

اقیانوسی - رنگ اتاق دخترانه

دیوارهای آبی موجود در این اتاق خواب وسایل پر زرق و برق اتاق خواب این نوجوان را برجسته می‌کند. این رنگ یک حس پیچیده و مدرن را در فضا ایجاد می‎کند.

 

صورتی نرم

صورتی نرم - رنگ اتاق دخترانه

من نرمی‌ای که در این طراحی اتاق خواب در جریان است را دوست دارم! ترکیب قهوه‌ای گرم و صورتی نرم این اتاق را آرام و زنانه کرده است.

 

سفید مایل به صورتی

صورتی مایل به سفید - رنگ اتاق دخترانه

اگر دختر نوجوان شما به راحتی غرق در رنگ‌های تند می‌شود، ممکن است بخواهید یک رنگ دیوار را مخلوط با سفید در نظر بگیرید. هر رنگ روشن وقتی با سفید مخلوط شود جذابیتی نرم و آرام بخش مانند این دیوارهای سفید مایل به صورتی این اتاق خواب دارد.

 

سفید

سفید - رنگ اتاق دخترانه

دیوارهای سفید احساس آرامش ایجاد می‌کند. تضادهای رنگ‌های پررنگ – نارنجی و آبی و الگوهای هندسی در برابر طرح سفید، به طرح این اتاق خواب علاقه و انسجام می‌بخشد.

 

سبز نعناعی

سبز نعناعی - رنگ اتاق خواب دخترانه

برای داشتن ظاهری آرام و شاداب‌تر، رنگ سفید را با پالت سبز نعناعی ست کنید. این رنگ قطعاً به اتاق خواب نوجوان شما فضایی لطیف و آرام می‌بخشد.

 

صورتی و بنفش

صورتی و بنفش - رنگ اتاق دخترانه

رنگ صورتی در میان دختران و نوجوانان محبوب است، این طرح اتاق خواب تقریبا تمام صورتی برای دختر نوجوان شما که عاشق این رنگ است مناسب است. در عین حال که از درام و پیچیدگی برخوردار است، یک استعداد بازیگوش و زنانگی می‌بخشد. رنگ‌های بنفش و قرمز جذابیت ایجاد می‌کنند.

 

زرد کره ای

زرد کره ای - رنگ اتاق خواب دخترانه

زرد تمام فضای اتاق را فرا گرفته است، این طراحی اتاق خواب ساده و در عین حال جذاب، هیچ اثری از تصاویر کودکانه ندارد. آینه تمام قد برای تمام دختران نوجوان در اتاق خود یکی از ضروریات است.

 

منبع: homedesignlover

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.