از بین بردن بوی رنگ

از بین بردن بوی رنگ

از بین بردن بوی رنگ

یک پوشش رنگ تازه می‌تواند روحیه جدیدی به دیوارها و سقف‌های شما بدهد. مزایای نقاش یساختمان بسیار زیاد هستند اما اگر از رنگ روغنی برای رنگ آمیزی اتاق‌ها و سایر نقاط خانه استفاده کنید با مشکلی به نام بوی رنگ مواجه خواهید شد که ممکن است تا چند هفته در خانه باقی بماند. برای از بین بردن بوی رنگ اقداماتی که در ادامه به آن اشاره خواهیم را به کار ببرید و مطمئن باشید از شر بوی رنگ خلاص خواهید شد. با کافه نقاشی همراه ما باشید.

 

راه‌های از بین بردن بوی رنگ کدام است؟

در ادامه قصد داریم روش‌هایی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم، تا با کمک آن از شر بوی رنگ خلاص شوید. این روش‌ها را می‌توانید خیلی ساده اجرا کنید و اگر سوالی دارید با ما در میان بگذارید.

 

تهویه مناسب ایجاد کنید

راحت‌ترین راه برای از بین بردن بوی رنگ، داشتن تهویه مناسب است. پنجره‌ها را باز بگذارید و از یک پنکه و یا سیستم گردش هوا برای از بین رفتن بو استفاده کنید. همچنین میزان بوی رنگ در هوای سرد یا مرطوب به مراتب بیشتر است. به همین دلیل نقاشان حرفه ای توصیه می‌کنند در هوای بارانی و یا سرد (زیر ده درجه سانتی‌گراد) دیوارها و سقف را رنگ آمیزی نکنید.

 

از زغال استفاده کنید

زغال چوب به عنوان یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای از بین بردن بو به کار گرفته می‌شود. برای استفاده از آن کافیست، چند سطل زغال چوب را در اتاق‌هایی که نقاشی کرده‌اید پخش کنید. زغال به صورت طبیعی بوی رنگ را جذب می‌کند. و در عرض یک ساعت بوی رنگ ناپدید خواهد شد.

 

از شمع‌های معطر استفاده کنید

شمع‌های معطر به دو روش عمل می‌کنند تا از شر بو خلاص شوند. از یک طرف رایحه آن‌ها بوی رنگ را می‌پوشاند. از طرف دیگر، شعله باعث سوختن ترکیبات قابل اشتعال ناشی از بخارات رنگ و تینر می‌شود. این روش به ویژه اگر رنگ روغنی باشد بسیار مفید خواهد بود. بهترین عطرهایی که می‌توان در نظر گرفت اکالیپتوس، کاج، رزماری، چوب صندل و سایر عطرهای قوی هستند که می‌توانند بوی رنگ را بپوشانند.

 

از آبلیمو استفاده استفاده کنید

 پانصد میلی لیتر آب لیمو را با همان مقدار آب مخلوط کنید، چند قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید تا مخلوط جوشان به دست آید و آن را در یک بطری ریخته و در هوای اتاق‌هایی که آن را رنگ آمیزی کردید اسپری کنید. بعد از یکی دو ساعت بوی لیمو بر رنگ غالب خواهد شد. روش دیگر، یک لیمو را ورقه ورقه کنید و آن را در یک سطل آب بریزید. هنگام نقاشی، چند قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و سطل را در اتاق بگذارید. اجازه دهید سطل یک شبانه روز در محیط بماند، بوی لیمو شما را شگفت زده خواهد کرد. 

 

از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین برای از بین بردن بو، فوق العاده عمل می‌کند. روش‌های مختلفی برای استفاده از آن برای از بین بردن بوهای بد وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید کاسه‌های کوچک را با جوش شیرین پر کنید و هنگام نقاشی آنها را در اتاق نگه دارید. بگذارید یک شب بماند و صبح بوی رنگ از بین می‌رود. روش دیگر، مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و ظرف را در اتاق نگه دارید. جوش شیرین و آب هم بوی بد را جذب و خنثی می‌کنند. در اتاق‌های فرش شده نیز ایده خوب این است که روی فرش‌ها جوش شیرین بپاشید تا از ورود بو به پارچه جلوگیری کند. بگذارید یک شب بماند، صبح فرش را جارو برقی بکشید و از بوی تازه محیط خانه خود لذت ببرید.

 

از پیاز استفاده کنید

پیاز به دلیل خاصیت جذب کننده بو معروف است. می‌توانید پیاز را به صورت ورقه ای خرد کرده و در فضای اتاق پراکنده کنید، یا سبزی را از وسط نصف کرده و در ظرفی پر از آب قرار دهید. صرف نظر از روش، نتایج حیرت انگیز خواهد بود. فقط بخاطر داشته باشید که احتمالاً بوی پیاز برای شما باقی خواهد ماند، که به گفته برخی ممکن است بدتر از بوی رنگ باشد! بنابراین حتما پنجره‌ها را باز نگه دارید تا از شر رایحه تند آن‌ها خلاص شوید.

 

از تفاله قهوه استفاده کنید

اگر اهل خوردن قهوه هستید، تفاله‌های قهوه را دور نریزید. زیرا این تفاله‌ها در جذب بو بسیار کارساز هستند. این تفاله‌ها را درون کاسه‌های کوچک قرار داده و آن را در نقاط مختلف اتاق قرار دهید تا بوی رنگ را به خوبی جذب کند. همچنین می‌توانید هنگامی که نقاشی در حال اجراست نیز این کار را انجام دهید تا مانع از تشکیل بوی رنگ شوید.

 

از سرکه استفاده کنید

آشپزخانه پر از مواد غذایی شگفت انگیز است و یکی از آن‌ها سرکه است! سرکه یک ماده جذب کننده بو است و برای از بین بردن بوی رنگ بسیار موثر خواهد بود. برای اینکار کافیست چند کاسه کوچک را با سرکه پر کرده و آن را در اتاقی که رنگ شده قرار دهید. بعد از چند ساعت به اتاق سر بزنید، از ناپدید شدن بوی رنگ حتما شگفت زده خواهید شد.

 

از عصاره وانیل استفاده کنید

نسخه آخر ما برای کمک به شما، عصاره وانیل است، البته اگر از بوی وانیل خوشتان می‌آید! می‌تواند چند قطره از عصاره وانیل را بر روی چند تکه پنبه ریخته و آن را در نقاط مختلف اتاق رنگ شده قرار دهید تا بوی رنگ را خنثی کنید. همچنین اگر از بوی وانیل بدتان می‌اید می‌توانید عصاره نعناع را جایگزین آن کنید.

 

منبع: whatpaint

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.