انتخاب رنگ سقف اتاق خواب

انتخاب رنگ سقف اتاق خواب

انتخاب رنگ سقف اتاق خواب

وجود شوفاژ، بخاری و یا هر وسیله گرمایشی باعث تیره شدن سقف اتاق خواهد شد. و اگر سیستم گرمایشی نوین‌تری هم داشته باشید معمولا بعد از دو سال رنگ سقف زرد خواهد شد. حالا برای تغییر رنگ سقف اتاق خواب باید چه کرد؟ هرچند انتخاب رنگ دیوارها و سقف براساس سلیقه افراد صورت می‌پذیرد با این حال انتخاب رنگ سقف از قوانینی پیروی می‌کند که باید قبل از نقاشی ساختمان به آن توجه داشته باشید.
 
 

رنگ سقف و دیوارها مشابه به هم باشند

اگر به فکر رنگ کردن سقف و دیوارهای اتاق خواب هستید، مهم است که بدانید که انتخاب رنگ‌های تیره و یا روشن به اندازه اتاق شما بستگی دارد. اما انتخاب رنگ مشابه در سقف و دیوار برای کدام اتاق مناسب خواهد بود؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد:

اتاق خواب سبز - رنگ سقف اتاق خواب

بر اتاق‌های کوچک چه اثری دارد؟

اگر از رنگ‌های تیره یکسان برای سقف و دیوارها استفاده کنید، فضای اتاق خودمانی‌تر و صمیمی‌تر دیده می‌شود ولی اگر می‌خواهید فضای اتاق را بزرگتر و دل‌بازتر نشان دهید بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن بروید تا فضای اتاق را بزرگتر و مدرن‌تر نشان دهد.

 

بر اتاق‌های بزرگ چه اثری دارد؟

اتاق‌های بزرگ با انتخاب رنگ مشابه برای سقف و دیوارها (چه رنگ تیره و چه رنگ روشن) اتاق را یکپارچه نشان می‌دهد و باعث ایجاد تمرکز بر مبلمان و دکوراسیون شما می‌شود.

 

انتخاب رنگ مشابه دیوارها برای سقف‌های صاف کارکرد بهتر و زیباتری خواهد داشت. 

 
 

رنگ سقف روشن‌تر از رنگ دیوارها باشد

هنگامی که از رنگ روشن‌تر برای سقف استفاده می‌کنید، این کار باعث می‌شود دیوارها بلندتر دیده شده و اتاق بزرگتر به نظر برسد. اما استاندارد آن به این صورت است که معمولا رنگ سقف 80 درصد روشن‌تر از دیوارها انتخاب می‌شود. البته باید در انتخاب رنگ دیوارها بسیار دقت کرده و حتما از یک نقاش ساختمان کمک بگیرید.

انتخاب رنگ سقف اتاق خواب

این روش برای اتاق‌هایی که سقف کوتاه دارند بهترین کارکرد را خواهد داشت.

 

انتخاب رنگ سقف تیره‌تر از رنگ دیوارها

ایجاد کنتراست بین دیوار و سقف می‌تواند تغییرات جالبی را در اتاق شما ایجاد کند. اما انتخاب رنگ تیره‌تر برای سقف برای کدام اتاق مناسب خواهد بود؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد:

انتخاب رنگ سقف اتاق خواب

اگر می‌خواهید فضای خانه را دنج‌تر و صمیمی‌تر نشان دهید، انتخاب رنگ تیره برای سقف می‌تواند این نمود را به اتاق شما بدهد. انتخاب رنگ تیره باعث ایجاد توهم کوتاه بودن سقف اتاق خواهد شد و حس زندگی در زیر زمنی به شما می‌دهد!

اگر می‌خواهید با کمک دکوراسیون موجود در اتاق توجه را به سمت آن‌ها ببرید انتخاب رنگ تیره می‌تواند برایتان مناسب باشد. و این کنتراست بین دیوارها و سقف این وسایل را برجسته‌تر خواهد کرد.

 

اگر رنگ سقف را از میان زغالی، خاکستری، سرمه‌ای و قهوه ای و دیوارها سفید انتخاب شود؛ حس و حال اتاق را دراماتیک می‌کند.

 

آیا باید سقف اتاق را سفید کنم؟

انتخاب رنگ سفید برای سقف اتاق خواب برای دهه‌ها به عنوان یک انتخاب عالی بوده است و هم اکنون هم بسیاری از این رنگ برای بزرگتر و جادارتر کردن اتاق خواب از آن استفاده می‌کنند. اما بد نیست به مکات زیر هم توجه داشته باشید: 

انتخاب رنگ سقف اتاق خواب

  • اگر دکوراسیون و مبلمان موجود در اتاق از رنگ‌های متنوعی هستند بهتر است که رنگ سفید را برای سقف انتخاب کنید زیرا در غیر اینصورت ظاهر اتاق بسیار شلخته به نظر خواهد رسید.
  • درست است که رنگ‌های تیره می‌تواند فضا را متحول کنند اما اگر می‌خواهید رنگ سقف اتاق‌های پر کاربرد مانند اتاق خواب و آشپزخانه را انتخاب کنید توصیه می‌کنیم رنگ سفید را انتخاب کنید.
  • اگر سقف اتاق شما بسیار ناصاف و از نظر زیرسازی خراب است توصیه می‌کنیم از رنگ سفید استفاده کنید تا اشکالات موجود در سقف دیده نشود.
  • اگر اتاق شما خیلی نورگیر نیست، توصیه می‌کنیم رنگ سفید را انتخاب کنید، زیرا با انعکاس اندک نور از سقف اتاق شما روشن‌تر و بازتر دیده می‌شود.

انتخاب رنگ سقف اتاق خواب

در آخر اگر سقف اتاق صاف و صیقلی است و دیوارهای سفید دارید می‌توانید از رنگ‌های روشنی مانند زرد کمرنگ، آبی آسمانی، طوسی روشن و رنگ‌های پاستلی به جای رنگ سفید استفاده کنید.

 

منبع: sharperimpressionspainting

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.