مقدمات نقاشی ساختمان چیست؟

مقدمات نقاشی ساختمان

مقدمات نقاشی ساختمان چیست؟

رنگ آمیزی دیوارهای داخلی اتاق یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌تواند بر بهبود ظاهر خانه و یا محل کار شما بیافزاید. اما قبل از شروع نقاشی ساختمان باید به نکاتی توجه کرد تا کیفیت رنگ آمیزی را افزایش دهد. در ادامه با کافه نقاشی همراه ما باشید تا مقدمات نقاشی ساختمان را معرفی کنیم.

 

مقدمات نقاشی ساختمان

اگر می‌خواهید منزل یا محل کار را با رنگ کردن زیباتر کنید باید به نکاتی توجه کنید که می‌تواند کار شما را بهتر جلو ببرد. ریزه‌کاری‌های نقاشی ساختمان چیست؟ چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

 

مبلمان را خارج کنید: یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود زمان رنگ آمیزی طولانی شود، وجود مبلمان در خانه یا محل کار است. این مساله نه تنها جلوی دست و پای نقاش را می‌گیرد بلکه ممکن است لکه رنگ بر رویشان ریخته و آن‌ها را به طور کلی خراب کند.

 

گرد گیری را فراموش نکنید: یکی از نکاتی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد گرد گیری دیوارها و زمین است. توجه داشته باشید که ذرات گرد و غبار بر روی رنگ می‌نشید و باعث خراب شدن آن می‌شود. پس قبل از اینکه رنگ آمیزی زمین را جارو برقی بکشید و دیوارها را گرد گیری کنید.

 

قرنیزها را با نوار چسب بپوشانید: یکی از نکاتی که حتما قبل از شروع رنگ آمیزی توجه کنید این است که قرنیزها و لبه‌های کابینت‌ها را با چسب کاغذی بپوشانید تا رنگی نشود. به خصوص اگر رنگ قرنیزها و کابینت‌ها متضاد رنگ شما باشد، در اینصورت به شدت توی چشم خواهد بود.

 

رنگ را از روی ژورنال انتخاب نکنید: بسیاری از ما بدون اینکه به دکوراسیون و محیط اطراف خود توجه کنیم، تنها با دیدن یک رنگ در فلان ژورنال، رنگ دیوارها را انتخاب می‌کنیم که اشتباه است. ابتدا رنگ را بر روی یک بخش کوچک امتحان کنید و در صورتی‌که با دکور خانه هماهنگ بود آن را انتخاب کنید.

 

دیوارها و سقف را سنباده بزنید: یکی از کارهایی که باعث می‌شود رنگ به خوبی بر روی دیوار قرار بگیرد، سنباده زدن است. این کار را باید به دقت و در تمام نقاطی که بتونه کاری و یا گچ کاری شده انجام دهید. همه این کارها را با دقت و قبل از شروع رنگ کاری انجام دهید.

 

منبع: diynetwork

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.