چند وقت یکبار خانه را نقاشی کنیم؟

چند وقت یکبار خانه را نقاشی کنیم؟

چند وقت یکبار خانه را نقاشی کنیم؟

بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم برای نقاشی ساختمان از یک نقاش حرفه‌ای استفاده کنیم، اما آیا هر زمانی که رنگ دیوارها و یا سقف کثیف شد باید نقاشی کنیم؟ دلیل ما از رنگ کردن دیوارها و سقف چیست؟ آیا برای زیبایی ساختمان قصد رنگ کردن داریم و یا هدف ما افزایش عمر دیوارها و سقف است؟ در ادامه قصد داریم چند قانون ساده را به شما آموزش دهیم تا به این سوال “چند وقت یکبار خانه را نقاشی کنیم؟” به راحتی پاسخ دهید.

 

دیوارها را چند وقت یکبار رنگ کنیم؟

اینکه چند وقت یکبار دیوارها را رنگ آمیزی کنیم به میزان فرسودگی دیوارها و میزان استفاده شما از اتاق مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال رنگ آمیزی دیوار اتاق پذیرایی و یا ناهارخوری که سالی دو مهمانی در آن برگزار می‌کنید با دیوارهای آشپزخانه و یا اتاق خواب متفاوت است. با کافه نقاشی همراه ما باشید.

 

اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری: اگر در هنگام رنگ کردن دیوارهای این اتاق‌ها از رنگ باکیفیت استفاده کنید، تا چند سال نیاز به رنگ آمیزی مجدد نخواهید داشت. بازه زمانی که برای رنگ آمیزی این دیوارها پیش بینی می‌شود 5 تا 7 سال است. البته باز هم تاکید می‌کنیم اگر از رنگ باکیفیت و یک نقاش حرفه‌ای برای رنگ کردن استفاده کنید ممکن است این زمان بیشتر شود.

 

آشپزخانه و حمام: دست‌های چرب و بخار غذاهای مختلف در آشپزخانه و وجود رطوبت در حمام و دستشویی! دو عاملی که طول عمر رنگ را کاهش می‌دهند و به نوعی دشمن رنگ‌ها شناخته می‌شوند. به همین دلیل است که نقاشان ساختمان از رنگ‌های روغنی براق و بسیار باکیفیت برای حمام و آشپزخانه استفاده می‌کنند. بازه زمانی که برای رنگ آمیزی این دیوارها پیش بینی می‌شود 3 تا 4 سال است.

 

اتاق خواب: اگر بچه ندارید، می‌بینید که رنگ اتاق خواب شما می‌تواند مدت زیادی دوام بیاورد! از آنجایی که میزان استفاده بزرگسالان از اتاق خواب کمتر از اتاق خواب کودکان است به همین دلیل شاید تا زمانی که قصد تغییر رنگ و دکوراسیون دارید نیازی به رنگ آمیزی دیوارها نیست. البته اتاق خواب کودکان به رنگ آمیزی بیشتری نیاز دارد. بازه زمانی که برای رنگ آمیزی این دیوارها پیش بینی می‌شود 2 تا 3 سال است.

 

راهرو: راهروها بیشتر از هر جای دیگری رفت و آمد دارند و احتمالا ضربه خوردن دیوار بسیار زیاد است، این بدان معناست که رنگ این بخش از خانه زودتر کهنه خواهد شد. از نقاشان حرفه ای می‌گویند این فضاها را هر 2 تا 3 سال یکبار رنگ آمیزی کنید تا دیوارهای زیبا داشته باشید.

 

سقف‌ها را چند وقت یکبار رنگ کنیم؟

سقف‌ها در واقع منعکس کننده نور در فضای خانه خواهد بود به همین دلیل تمیز بودن آن بسیار مهم است. نقاشی فضای داخلی خانه شما شامل نقاشی سقف نیز می‌شود. رنگ آمیزی سقف می‎تواند راهی عالی برای روشنایی هر اتاق از خانه شما باشد. با گذشت زمان، به دلیل تابش نور خورشید، رطوبت و ساییدگی‌های دیگر، سقف سفید را لک می‌کند. به یاد داشته باشید که رنگ سقف دو برابر بیشتر از رنگ دیوار دوام دارد. البته این مورد نیز به کیفیت رنگ و مهارت نقاش بسیار مرتبط است. به صورت سر انگشتی باید بدانیم که عمر رنگ سقف حدود ده سال است. امیدوارم پاسخ سوال چند وقت یکبار خانه را نقاشی کنیم؟ را در اینجا بدست آورده باشید.

 

منبع: sharperimpressionspainting

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.