چگونه رنگ اتاق نشیمن را انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ اتاق نشیمن را انتخاب کنیم؟

آشپزخانه برای آشپزی، اتاق خواب برای خوابیدن و اتاق نشیمن برای استراحت طراحی شده است. اتاق نشیمن محبوب‌ترین اتاق خانه شماست، بنابراین تزئین و رنگ آمیزی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه قصد داریم به نکاتی در مورد رنگ اتاق نشیمن اشاره کنیم که می‌تواند برایتان مفید باشد. با کافه نقاشی همراه ما باشید.

 

نکات انتخاب رنگ اتاق نشیمن

در ادامه قصد داریم 3 نکته مهم برای انتخاب رنگ اتاق نشیمن به شما یادآوری کنیم. با کافه نقاشی همراه ما باشید تا با استفاده از این نکات اتاق‌های زیبا و شیک داشته باشید.

 

اگر نور آفتاب زیاد است

اگر نور آفتاب به خوبی در اتاق می‌تابد و تا ساعت‌ها اتاق با نور طبیعی خورشید روشن است بهتر است از رنگ‌های زیر استفاده کنید:

  • رنگ‌های روشن مانند: رنگ آبی کبود و سبز زمردی استفاده کنید.
  • رنگ‌های خاکی تیره، زیرا نور خورشید مانع از تیره شدن اتاق می‌شود.

توجه داشته باشید، چنانچه نور اتاق کم است به سراغ رنگ‌های تیره نروید، زیرا اتاق را کوچک و تاریک نشان خواهد داد.

 

از قانون 60-30-10 استفاده کنید

برای انتخاب رنگ اتاق نشیمن از قانون 60-30-10 استفاده کنید. براساس این قانون باید 60 درصد از فضا را با یک رنگ غالب، 30 درصد از رنگ دوم و 10 درصد از رنگ را برای جلوگیری از یکنواختی به رنگ‌های متضاد اختصاص دهید. قبل از اینکه از این سه رنگ استفاده کنید، حتما آن را در یک فضای کوچک امتحان کنید و سپس از نقاش ساختمان بخواهید تا اتاق نشیمن را با آن رنگ آمیزی کند.

 

رنگ را با وسایل اتاق تطبیق دهید

یکی از روش‌هایی که به انتخاب رنگ اتاق نشیمن کمک می‌کند، در نظر داشتن وسایل، مبلمان، تابلوها و … موجود در این اتاق است. در ادامه به دو نکته در خصوص وسایل مدرن و سنتی اشاره می‌کنیم:

  • اگر وسایل مدرن است؛ رنگ غالب مانند سفید، مشکی و خاکستری، رنگ دوم غنی و اشباع
  • اگر وسایل سنتی است؛ رنگ غالب: اشباغ و غنی، رنگ دوم سفید، خاکستری و مشکی

 

ایده برای رنگ اتاق نشیمن

اتاق نشیمن، جایی است که در آن راحتی، استراحت و باهم بودن معنی پیدا می‌کند. بنابراین تعجب آور نخواهد بود اگر بگوییم که رنگ این اتاق بر روحیه افراد خانواده تاثیر گذار است. انتخاب رنگ اتاق به پارامترهای زیادی بستگی دارد، اما اگر قصد نقاشی ساختمان را دارید بهتر است قبل از آن به ایده‌هایی که در ادامه با شما مطرح می‌کنیم توجه کنید، شاید خوشتان آمد!

 

مشکی، سفید و آبی

رنگ اتاق نشیمن

هرچند سفید و مشکی دو رنگی هستند که سال‌هاست به عنوان رنگ محبوب در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد اما می‌توان با اضافه کردند مقداری رنگ آبی طراوات و شادابی را به این اتاق آورد. البته می‌توانید رنگ آبی را از طریق لوازم و مبلمان به خانه منتقل کنید.

 

سرخابی و کرم

رنگ اتاق نشیمن

وقتی صحبت از رنگ اتاق می‌شود، سایه‎های روشن کرم و بژ در اول لیست بسیاری قرار می‌گیرد اما باید بدانید که استفاده زیاد از رنگ‌های روشن فضای خانه را خامه‌ای شکل می‌کند به همین دلیل توصیه می‌کنیم مقداری رنگ سرخابی را به اتاق اضافه کنید تا تضاد خوبی ایجاد شود. این کار نشیمن را لوکس، ظریف و جسورانه نشان خواهد داد.

 

صورتی کمرنگ

صورتی کمرنگ رنگ اتاق نشیمن

عاشق آن باشید یا نه، رنگ صورتی ایده خوبی برای اتاق نشیمن است و می‌تواند حس و حال زنانه را به اتاق شما منتقل کند. همچنین می‌توانید از طیف‌های دیگر صورتی برای کاناپه، کوسن، فرش و … استفاده کنید. این رنگ با کرم، بژ و مشکی به خوبی هماهنگ می‌شود.

 

نارنجی و طلایی سوخته

نارنجی و طلایی سوخته - رنگ اتاق نشیمن

یکی از راه‌های گرم کردن خانه استفاده از رنگ‌های روستایی است. استفاده از دو رنگ طلایی سوخته و نارنجی می‌تواند حس گرم بودن را به اتاق نشیمن شما بیاورد. البته توجه داشته باشید که از این دو رنگ بیش از اندازه استفاده نکنید. در کنار این دو رنگ از قهوه ای و سفید هم به عنوان رنگ مکمل بهره ببرید.

 

زیتونی روشن و آبی فیروزه‌ای

زیتونی روشن و آبی فیروزه‌ای - رنگ اتاق نشیمن

انتخاب رنگ اتاق کاملا سلیقه‌ای است اما اگر می‌خواهید حس طبیعت و آرامش را به اتاق‌های خود هدیه دهید بد نیست به سراغ سبز زیتونی روشن و آبی فیروزه‌ای بروید تا این حال و هوا را برای شما تداعی کند. به این طریق فضای اتاق‌ها نیز بازتر می‌شود.

 

مرکبات و پرتقالی سوخته

مرکبات و پرتقالی سوخته -رنگ اتاق نشیمن

مخلوط کردن و تطبیق دادن رنگ‌های مشابه می‌تواند کمی مشکل باشد، به خصوص اگر به دنبال سایه نارنجی بروید، رنگی که معمولا آن را استفاده نمی‌کنند. اما اگر این کار را به خوبی انجام دهید، مرکبات و نارنجی سوخته می‌توانند یک ترکیب رنگی عالی برای اتاق نشیمن ایجاد کنند و روح تازه ای به اتاق بخشند.

 

خاکستری، طلایی و آبی

خاکستری، طلایی آبی - رنگ اتاق نشیمن

ترکیب رنگ‌های خاکستری، طلایی و آبی طاووسی یک روش عالی برای تبدیل یک فضای خسته کننده و اساسی به چیزی جسورانه و زیبا است. البته می‌توانید در انتخاب وسایل و مبلمان نیز از ترکیب‌های متضاد و یا هماهنگ از این سه رنگ را برای نشیمن انتخاب کنید.

 

سرمه ای و قهوه ای

سرمه ای و قهوه ای - رنگ اتاق نشیمن

ترکیب رنگ قهوه ای و سرمه ای ممکن است یکی از محبوب ترین رنگ‌های اتاق نشیمن نباشد زیرا توانایی تاریک نشان دادن اتاق را دارد. با این حال، می‌تواند فضایی دنج برایتان ایجاد کند. همچنین سایه‌هایی از مبلمان و لوازم جانبی قهوه ای اضافه کنید تا گرمای دلپذیری به اتاق بدهید. 

 

آبی، مشکی و بژ

آبی، مشکی و بژ - رنگ اتاق نشیمن

رنگ‌های آبی و مشکی طرح‌های رنگی محبوب دیگری را برای اتاق نشیمن ایجاد می‌کنند. این ایده‌های رنگی یک فضای جذاب مدرن به وجود می‌آورند. همچنین می‌توانید از رنگ بژ و سفید برای روشن‌تر کردن اتاق استفاده کنید و ظاهر نشیمن را ارتقا دهید. 

 

سبز خیلی روشن

سبز خیلی روشن - رنگ اتاق نشیمن

رنگ سبز برای القای آرامش و متعادل کردن خانه شما بسیار مناسب است. این رنگ را با سایه‌های پاستلی دیگر مانند آبی و صورتی کم رنگ ترکیب کنید. ترکیب این رنگ‌ها فضای اتاق شما را رویایی و آرامش بخش نشان خواهد داد که هر کسی دوست دارد در آن زندگی کند.

 

 منبع: decoraid

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.