راهنمای کامل انتخاب رنگ مبل

راهنمای کامل انتخاب رنگ مبل

راهنمای کامل انتخاب رنگ مبل

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که دکوراسیون اتاق نشیمن خانه خود را تغییر بدهید، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید مدل و رنگ مبل‌ها و صندلی‌های راحتی است. بسیاری از ما در هنگام انتخاب یک ترکیب رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه دچار مشکل میشویم؛ چون دقیقا نمی‌دانیم که باید از رنگ‌های هماهنگ استفاده کنیم یا رنگ‌های متضاد؟ در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب رنگ مبل برای اتاق نشیمن آشنا کنیم. با کافه نقاشی همراه باشید!

 

ترکیب رنگ قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای روشن

یک کاناپه و صندلی با توناژهای متفاوتی از رنگ قهوه‌ای، می‌تواند در کنار یک کفپوش چوبی، میز چوبی، پرده‌های بژ، و یک فرش قرمز، ترکیب رنگ گرم و لذتبخشی ایجاد کند.

 

ترکیب رنگ آبی روشن و سبزآبی روشن

شما می‌توانید از یک کاناپه به رنگ آبی روشن، یک صندلی سفید با طرح گل‌های ریز به رنگ سبزآبی روشن، یک میز شیشه‌ای و یک فرش به رنگ خنثی، ترکیب مدرن و زیبایی ایجاد کنید.

 

ترکیب رنگ سفید و قهوه‌ای تیره

ترکیب رنگ سفید و قهوه‌ای ما را یاد ترکیب قهوه و شیر می‌اندازند و به همان اندازه دلچسب است. شما می‌توانید رنگ دیوارهای خانه را سفیدف و مبل و صندلی‌های اتاق نشیمن را ترکیبی از رنگ سفید و قهوه‌ای انتخاب کنید. پارچه سفید با طرح گورخری و یک فرش طرح عثمانی نیز برای استفاده در چنین دکوراسیون و فضایی مناسب است.

 

ترکیب رنگ قهوه‌ای و استیل

یکی از رنگ‌هایی که معمولا در تمام خانه‌ها (به خصوص خانه‌های سبک هندی و روستایی) مشاهده می‌شود، توناژهای رنگ قهوه‌ای است. این رنگ زیبا و کلاسیک به شما کمک می‌کند تا بدون کمترین زحمت، رنگ‌های دیگر را با هم ست کنید. علاوه بر این، مبل‌هایی به رنگ قهوه‌ای باعث می‌شوند که زیبایی رنگ دیگر اجزای دکوراسیون اتاق نشیمن بیشتر به چشم بیاید. به عنوان مثال، شما می‌توانید مبل‌هایی با ترکیب رنگ قهوه‌ای خاکی و آبی کله غازی را با یک میز از جنس استیل ست کنید.

 

ترکیب رنگ آبی تیره و خاکستری

یکی از ترکیب رنگ‌هایی که در دکوراسیون خانه (به خصوص خانه‌های مدرن) طرفداران زیادی دارد، ترکیب رنگ آبی تیره و توناژهای خاکستری است. این دو رنگ تیره به فضای اتاق نشیمن عمق می‌دهند؛ به خصوص اگر آن‌ها را با دیوارهایی به رنگ سفید گچی ست کنید.

 

ترکیب رنگ زرد و آبی

یکی از جذاب‌ترین ترکیب رنگهایی که می‌توانید در دکوراسیون خانه استفاده کنید، ترکیب رنگ آبی و زرد خردلی است. استفاده کردن از این رنگ‌ها باعث می‌شود که فضای خانه شما گرم و دلنشین دیده شود.

 

ترکیب رنگ قهوه‌ای، سفید و قرمز

استفاده کردن از چند رنگ مختلف در یک فضا، میتواند گار سختی باشد؛ چون گاهی اوقات یکی از رنگها باعث می‌شود که رنگ‌های دیگر اصلا به چشم نیایند، یا بیش از حد جلب توجه کنند. در این حالت، بهتر است که یکی از رنگ‌های انتخابی خنثی باشد. به عنوان مثال، یک کاناپه سفید رنگ در وسط اتاق نشیمن، مبل‌هایی به رنگ قرمز و قهوه‌ای در کنار آن، و دیواری به رنگ خاکستری، می‌تواند دکوراسیون منحصر به فرد و خلاقانه‌ای درست کند.

 

ترکیب رنگ سبز و خاکستری زغالی

هرگز از امتحان کردن رنگ‌های نامتعارف در کنار هم نترسید. گاهی اوقات این رنگ‌ها می‌توانند در کنار هم، یک ترکیب خلاقانه و بی‌نظیر ایجاد کنند. به عنوان مثال، ترکیب یک کاناپه به رنگ خاکستری زغالی، یک صندلی به رنگ سبز، و دیواری به رنگ سفید که یک اثر هنری رنگی بر روی آن نصب شده است، می‌تواند یک دکوراسیون مدرن و خلاقانه ایجاد کند.

 

ترکیب رنگ قهوه‌ای تیره شکلاتی و آلویی

اگر از رنگ‌های عادی خسته شده‌اید و به دنبال یک ترکیب رنگ منحصر به فرد برای اتاق نشیمن خانه خود هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب رنگ قهوه‌ای تیره شکلاتی و رنگ آلویی استفاده کنید. برای اینکه ترکیب رنگ مورد نظر بیش از حد تیره و بی‌روح به نظر نرسد، می‌توانید از یک فرش به رنگ روشن، و بر روی مبل‌های خود از چند کوسن به رنگ کرم استفاده کنید.

 

ترکیب رنگ آبی و لیمویی

ترکیب رنگ آبی و لیمویی یک ترکیب رنگ بسیار جذاب، شاداب و خیره‌کننده است که توجه هرکسی را به خود جلب میکند. شما می‌توانید از این ترکیب رنگ مبل ساده یا طرح‌دار استفاده کنید و به فضای اتاق نشیمن خانه خود زیبایی ببخشید.

 

ترکیب رنگ خاکستری روشن، کرم، و قرمز

اگر به رنگ‌های گرم و خانه‌ای روشن و دلباز علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که ترکیب رنگ کرم، خاکستری روشن (قارچی) و قرمز را در اتاق نشیمن امتحان کنید. استفاده کردن از این رنگ‌ها باعث می‌شود که فضای خانه شما گرم و دلنشین، و در عین حال خیره‌کننده و زیبا باشد.

 

ترکیب رنگ آبی و شیرقهوه‌ای

اگر به رنگ‌های روشن در خانه علاقه دارید اما دوست ندارید که دکوراسیون اتاق نشیمن شما مونوکروم (تک رنگ) باشد، می‌توانید از ترکیب یک کاناپه به رنگ شیرقهوه‌ای، و چند صندلی به رنگ آبی در کنار آن استفاده کنید. رنگ آبی در کنار دیوارهایی به رنگ کرم، باعث می‌شود که رنگ روشن کاناپه بیشتر به چشم بیاید و زیبایی آن دوچندان بشود.

 

منبع: houzz

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • حمیده پاسخ

    نه.فیلی وطوسی ونارنجی بسیار ترکیب خوبیست

    ژوئن 23, 2022 در 8:17 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.