انتخاب رنگ اتاق خواب

رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب

اتاق خواب به عنوان پناهگاه شخصی بسیاری از ما شناخته می‌شود و معمولا به دنبال آرامش، کاهش استرس و خوابی راحت در آن هستیم. البته ممکن است کاربرد اتاق برای هم کدام از ما تا حدودی متفاوت باشد. ممکن است انتخاب رنگ اتاق خواب کمی دشوار به نظر برسد اما در این یادداشت شما را راهنمایی خواهیم کرد تا در انتخاب رنگ کار ساده‌تری داشته باشید. با کافه نقاشی همراه ما باشید.

 

سه مرحله برای انتخاب رنگ اتاق خواب

در ادامه قصد داریم به شما کمک کنیم تا در سه مرحله ساده، رنگ اتاق خواب خود را انتخاب کنید. در این فرایند دقت و زمان بیشتری صرف کنید و خیلی زود انتخاب خود را نهایی کنید و حتما از سایر اعضای خانواده نظرخواهی کنید.

 

اندازه اتاق خواب را در نظر بگیرید

اولین و مهمترین چیزی را که برای تعیین رنگ اتاق خواب باید در نظر بگیرید اندازه آن است. باید توجه داشته باشید که اگر رنگ دیوارها را تیره انتخاب کنید، آنگاه اتاق خواب کوچک‌تر دیده خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود که اگر اتاق خواب شما کوچک است به سراغ رنگ‌های روشن و خنثی بروید تا فضای آن را بازتر نشان دهید.

 

رنگ را بر اساس روحیات انتخاب کنید

آیا می‌خواهید فضایی فضایی آرام، عاشقانه، پرشور، هوشیار، پیچیده یا … ایجاد کنید؟ باید بدانید که هر رنگی روحیه و احساس متفاوتی را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال: سبز با طبیعت مرتبط است و باعث ایجاد آرامش می‌شود، رنگ قرمز یا صورتی انتخاب مناسبی برای علاقه و عشق و علاقه است.پس در انتخاب این مورد را مدنظر داشته باشید.

 

سبک دکوراسیون را در نظر بگیرید

همانگونه که قبلا بارها به آن اشاره کرده‌ایم، هزینه نقاشی ساختمان به مراتب کمتر از تغییرات و بازسازی کلی خانه و یا تغییر و خرید دکوراسیون جدید است. به همین دلیل است که بسیاری ترجیح می‌دهند به جای بازسازی و خرید دکور جدید رنگ دیوارها را براساس دکوراسیون تغییر دهند. بنابراین هنگام انتخاب رنگ، نیم نگاهی به وسایل موجود در اتاق خواب داشته باشید.

 

سه اشتباه رایج در انتخاب رنگ اتاق خواب

نکته ای که کمتر به آن توجه می‌شود این است که قرار است رنگی که به دیوارها می‌زنیم برای سال‌ها ثابت باقی بماند بنابراین باید هنگام انتخاب بسیار دقت کنیم و از گرفتن تصمیم بدون مشورت خودداری کنیم. زیرا این مساله می‌تواند هزینه نقاشی ساختمان و تغییرات را برایمان بیشتر از قبل کند.

 

از رنگ‌های متفاوت در رنگ آمیزی استفاده می‌کنید

یکی از مواردی که باعث می‌شود اثر رنگ انتخابی شما به کلی از بین برود، انتخاب بیش از حد رنگ‌های مکمل است. باید بدانید که کمتر بهتر است! بنابراین به جای استفاده از رنگ‌های مختلف بهتر است یک و نهایتا دو رنگ را انتخاب کرده و با آن‌ها دیوارها و سقف را رمگ آمیزی کنید. تیم کافه نقاشی در انتخاب رنگ‌های مختلف به شما کمک خواهد کرد.

 

لوازم و دکور اتاق خواب را فراموش کرده‌اید

یکی از اشتباهاتی که معمولا در انتخاب رنگ اتاق مرتکب می‌شویم این است که به تم و رنگ‌های وسایلی که هم اکنون در اتاق قرار دارند توجه نمی‌کنیم. این کار باعث می‌شود هزینه بسیار زیادی را به ما تحمیل شود. زیرا بعد از اتمام کار متوجه خواهید شد که رنگ مورد نطرتان به اتاق و وسایل همخوانی ندارد.

 

در تصمیم گیری بسیار سریع عمل می‌کنید

بسیار فکر می‌کنند که برای نقاشی ساختمان فقط باید در ماه‌های پایانی سال اقدام کنند و از آنجا که بسیاری از از نقاشان فرصت کافی برای انجام کار شما ندارند و زمان بسیار محدود است، مجبور می‌شوید که خیلی سریع تصمیم گیری کنید. پیشنهاد ما این است که نمونه‌های مد نظرتان را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ببینید و با مشورت گرفتن از صاحب نظران انتخاب را انجام دهید.

 

سه رنگ پرکاربرد برای اتاق خواب

حالا که می‌دانید هر رنگی احساس خاص خود را در شما به وجود می‌آورد، قصد داریم به معرفی سه رنگ پرکاربرد در اتاق خواب بپردازیم. با کافه نقاشی همراه ما باشید تا این 3 رنگ را بشناسید.

 

رنگ آبی را انتخاب کنید

براساس علم روانشناسی رنگ‌ها، طیف‌های مختلف رنگ آبی به خاطر ایجاد احساس آرامش و خونسردی در شما کیفیت خواب شما را به بالاترین درجه ممکن و کابوس‌هاس شبانه را به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسانند. آبی برای سلامت بدن و آرامش ذهن مفید است؛ رنگ آبی متابولیسم بدن را کاهش می دهد و علاوه بر این باعث آرامش اعصاب و در نتیجه کاهش استرس و اضطراب می شود.

 

رنگ سبز را انتخاب کنید

سبز زیتونی و سبز چمنی بهترین گزینه‌ها از میان تناژهای مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب هستند به خصوص برای آن‌هایی که سبز را به آبی ترجیح می‌دهند. رنگ سبز عضلات بدن را آرام می کند، میزان هیستامین خون شما را افزایش داده و منجر به کاهش علائم آلرژی می شود. سبز یکی از رنگ های آرام بخش بوده که استرس، اضطراب و افسردگی را درمان کرده و با بهبود فعالیت مغز، توانایی خواندن و خلاقیت را افزایش می دهد.

 

رنگ طوسی را انتخاب کنید

اگر به دنبال یک رنگ شیک و لوکس برای اتاق خواب‌ یا حتی رنگ درب اتاق خواب می‌گردید به گزینه «طوسی» فکر کنید. رنگ خاکستری نماد اعتماد و اطمینان، بی طرفی، عقل و هوش، آرامش، سازش، استقلال و رسمیت است.

 

منبع: thisoldhouse

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.