راهنمای انتخاب كاغذ ديواری

راهنمای انتخاب كاغذ ديواری

راهنمای انتخاب كاغذ ديواری

امروزه انتخاب کاغذ دیواری به جای رنگ، در بین افرادی که صاحب خانه هستند بسیار محبوب شده است. اگر شما هم به تازگی تصمیم گرفته‌اید که برای دیوارهای خانه خود کاغذ دیواری انتخاب کنید، به احتمال زیاد این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه میتوان در بین گزینه‌های بی‌پایان، بهترین کاغذ دیواری را انتخاب کرد؟ انتخاب یک کاغذ دیواری که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم رنگ و طرح آن مطابق با سلیقه شخصی شما باشد، کار چندان آسانی نیست. اما نگران نباشید، تنها با پاسخ دادن به چند سوال ساده و پیروی از مراحل انتخاب و نصب کاغذ دیواری، میتوانید زیبایی دیوارهای خانه خود را دو چندان کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب کاغذ دیواری مناسب آشنا کنیم. با کافه نقاشی همراه باشید!

 

هماهنگی طرح و رنگ کاغذ دیواری با سبک اتاق

راهنمای انتخاب كاغذ ديواری

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، سبک و استایل اتاقی است که قصد دارید بر روی دیوارهای آن کاغذ دیواری نصب کنید. به عنوان مثال، اگر اتاق شما حس و حال رومانتیکی دارد، می‌توانید از یک کاغذ دیواری با رنگ‌های پاستلی و طرح گل‌های ظریف استفاده کنید. این سبک کاغذ دیواری برای اتاقی که قصد دارید در آن استراحت کنید و آرامش داشته باشید هم مناسب است. اگر سبک اتاق شما غیر رسمی استف میتوانید از یک کاغذ دیواری تک رنگ و ساده استفاده کنید. اگر هم اهل مد و فشن و دنبال کردن ترندهای فصل هستید، و سبک اتاق شما بسیار مدرن است، می‌توانید یک کاغذ دیواری براق با طرح اشکال هندسی منحصر به فرد انتخاب کنید. طرح‌های هندسی بزرگ و گل‌های بزرگ، در حال حاضر جزو ترندهای دکوراسیون منزل به شمار می‌آیند. در صورتی که سبک خانه شما سنتی است، می‌توانید از یک کاغذ دیواری راه راه یا گلدار استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید برای بار اول بر روی دیوارهای خانه خود کاغذ دیواری نصب کنید، بهتر است به سراغ طرح‌های خیلی ریز نروید؛ چون ست کردن دکوراسیون خانه با این طرح‌ها کمی سخت‌تر خواهد بود.

 

آیا قصد دارید بر روی کل دیوارهای اتاق، کاغذ دیواری نصب کنید؟

راهنمای انتخاب كاغذ ديواری

در مرحله دوم، باید به این سوال پاسخ بدهید: قصد دارید کاغذ دیواری را چه مدلی روی دیوارهای اتاق مورد نظر نصب کنید.

به عنوان مثال:

  • اگر قصد دارید بر روی کل دیوارهای اتاق کاغذ دیواری نصب کنید:

یک کاغذ دیواری با طرح کلاسیک و ساده که به صورت افقی بر روی هر چهار دیوار اتاق نصب شده است، به اتاق مورد نظر شما جلوه‌ای مدرن و نو می‌دهد. طرح‌های بزرگ و ساده بر محیط اتاق غلبه نمی‌کنند، اما باعث می‌شوند که دیوارهای آن طرحی زیبا و مدرن داشته باشد.

  • اگر قصد دارید فقط بر روی یکی از دیوارهای اتاق کاغذ دیواری نصب کنید:

یک کاغذ دیواری با طرح دراماتیک و خیره‌کننده بر روی یکی از دیوارهای اتاق (به عنوان مثال، بر روی دیوار پشت مبل یا تخت خواب)، می‌تواند محیط اتاق شما را زیباتر کند. علاوه بر این، طرح‌هایی به رنگ متالیک  میکا یا براق، جلوه‌ای باشکوه و شیک به اتاق شما می‌بخشند.

  • اگر قصد دارید متناسب با زینچه (گچبری و ابزار روی دیوار) بر روی دیوارهای اتاق کاغذ دیواری نصب کنید:

زینچه یا همان chair rail دیوار اتاق را به دو قسمت تقسیم می‌کند. اگر به دکوراسیون کلاسیک علاقه دارید، می‌توانید برای قسمت زیرین زینچه از یک کاغذ دیواری رنگی استفاده کنید. اگر به استایل مدرن و رومانتیک علاقه دارید، می‌توانید یک کاغذ دیواری با طرح گل‌های بزرگ انتخاب کنید. یک روش جالب دیگر برای داشتن اتاقی منحصر به فرد، این است که برای قسمت پایین زینچه از یک کاغذ دیواری طرحدار، و برای قسمت بالای آن از یک کاغذ دیواری تک رنگ که رنگ آن با قسمت بالایی متناسب است استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که اتاق مورد نظر شما سبکی منحصر به فرد داشته باشد که در هر خانه‌ای دیده نخواهد شد.

  • اگر قصد دارید زیبایی سقف اتاق خود را دو چندان کنید:

اگر به سبک و استایل ویکتوریایی علاقه دارید، می‌توانید برای اینکه سقف اتاق شما جلوه زیباتری داشته باشد، از طرح‌های ساده، و به رنگ متالیک استفاده کنید.

 

جنس کاغذ دیواری در هنگام خرید اهمیت دارد

راهنمای انتخاب كاغذ ديواری

پس از اینکه رنگ و استایل کاغذ دیواری مورد علاقه خود را انتخاب کردید، باید انواع جنس پشت کاغذ دیواری را نیز بررسی کنید. این مسئله بسیار مهم است، چون اگر جنس پشت کاغذ دیواری بافت نداشته باشد، زمانی که قصد داشته باشید آن را از روی دیوار بکنید و کاغذ دیواری جدیدی نصب کنید، کاغذ دیواری قبلی تکه تکه به دیوار می‌چسبد و پاره می‌شود.

سعی کنید کاغذ دیواری‌ای انتخاب کنید که در قسمت پشت آن از تکنولوژی paste-the-wall استفاده شده باشد. در این حالت، زمانی که کاغذ دیواری خیس می‌شود، کش نمی‌آید. علاوه بر این، نیازی به خیس کردن ندارد و شما می‌توانید خیلی راحت و به شکل مستقیم، چسب مخصوص کاغذ دیواری را روی دیوار بزنید. این کار باعث می‌شود که فرآیند نصب کاغذ دیواری شما نصف حالت عادی طول بکشد.

 

کاغذ دیواری تخت یا برجسته کدامیک را انتخاب کنیم؟

راهنمای انتخاب كاغذ ديواری

اینکه شما یک کاغذ دیواری تخت انتخاب می‌کنید یا برجسته، کاملا به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد.

یک کاغذ دیواری با بافت برجسته، فضای اتاق را غیر رسمی نشان می‌دهد. این مدل کاغذ دیواری به دیوارهای شما بُعد می‎دهد و علاوه بر این، در پوشاندن نقص‌های روی دیوار نیز بسیار عالی عمل می‌کند. بعضی از کاغذ دیواری‌هایی که بافت آنها برجسته است، قابلیت رنگ شدن دارند و بیشتر برای افرادی مناسب هستند که به استایل مونوکروم یا همان استایل تک رنگ علاقه دارند. در ضمن، یک کاغذ دیواری با بافت برجسته، نسبت به یک کاغذ دیواری تخت، جزئیات کمتر و ظریف‌تری دارد.

یک کاغذ دیواری تخت، باعث می‌شود دیوارها و فضای اتاق مورد نظر شما لطیف‌تر به نظر برسد. شما می‌توانید با استفاده از این مدل کاغذ دیواری، طرح‌های دقیق و خاص، و تزئینات منحصر به فردی از جمله جلوه‌های فلزی، براق، یا میکا را داشته باشید. اگر در دیوارهای خانه خود نقصی ندارید، اما ظاهر کاغذ دیواری تخت را ترجیح می‌دهید، استفاده از یک آستر رنگ به عنوان لایه پایه می‌تواند پوشش مورد نیاز شما را فراهم کند.

 

چگونه مقدار کاغذ دیواری مورد نیاز را تخمین بزنیم؟

راهنمای انتخاب كاغذ ديواری

برای اینکه متوجه بشوید دقیقا به چه مقدار کاغذ دیواری نیاز دارید، کافیست از مراحل زیر پیروی کنید:

  • در ابتدا دیوارها را اندازه بگیرید و عرض هر دیوار را به واحد «متر» در ارتفاع آن ضرب کنید.
  • تمام اعداد را به هم اضافه کنید کل مترمربع به دست بیاید.
  • سپس اندازه تمام پنجره‌ها، درها و سایر دهانه‌های بزرگ روی دیوارها را از عدد کل کم کنید.
  • برچسب روی رول کاغذ دیواری مورد نظر را بخوانید تا متوجه بشوید دقیقا چه مقدار (مترمربع) از دیوار را پوشش می‌دهد. مطمئن شوید که این مقدار، از عدد کل مترمربع دیوارهای خانه شما بیشتر است.

به طور کلی، بهتر است که همیشه یک رول اضافه‌تر از مقدار مورد نیاز خود تهیه کنید، و حتما این رول را هم زمان با رول‌های اصلی تهیه کنید تا رنگ و جنس آن دقیقا مثل بقیه رول‌ها باشد. دلیل این مسئله این است که گاهی اوقات ممکن است کاغذ دیواری کم بیاید، یا یک تکه از کاغذ دیواری در طی فرآیند نصب، آسیب ببیند. پس بهتر است برای اینکه خیالتان راحت باشد، حتما این رول اضافه را تهیه کنید. در صورتی که رول اضافی به کارتان نیاید، می‎توانید آن را به فروشگاه مورد نظر پس دهید.

 

منبع: thespruce

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.