راهنمای انتخاب و خرید کاشی آشپزخانه

خرید کاشی آشپزخانه

راهنمای انتخاب و خرید کاشی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از معدود بخش‌های خانه است که می‌توان برای آن چند مدل کاشی مختلف انتخاب کرد و این کاشی‌ها را به شکل‌های مختلفی بر روی دیوار آن نصب کرد تا فضای آشپزخانه زیبا و دلنشین به نظر برسد. زمانی که قصد دارید برای آشپزخانه خود کاشی انتخاب کنید، در ابتدا باید مشخص کنید که این کاشی قرار است در کدام قسمت آشپزخانه نصب بشود. به عنوان مثال، کاشی براق دیوارهای آشپزخانه با کاشی کف آن تفاوت دارد؛ چون زمین آشپزخانه معمولا سریع خیس می‌شود، کاشی براق هم کمی لیز است و ممکن است باعث بشود که شما زمین بخورید. مهمترین نکته‌ای در هنگام انتخاب کاشی کف اشپزخانه باید به یاد داشته باشید این است که این کاشی باید امنیت شما را در هنگام راه رفتن تامین کند. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید کاشی مناسب برای آشپزخانه آشنا کنیم. با کافه نقاشی همراه باشید!

 

محل قرارگیری کاشی را مشخص کنید

همانطور که در قسمت بالا ذکر کردیم، کاشی قسمت‌های مختلف آشپزخانه با هم تفاوت دارد. به همین دلیل، اولین قدم این است که تصمیم بگیرید کاشی مورد نظر قرار است در کدام قسمت آشپزخانه نصب بشود: بالای گاز، کف زمین، بالا کابینت، یا بالای کانتر آشپزخانه؟ بعضی از مدل‌های کاشی که در قسمت بالای کانتر آشپزخانه نصب می‌شوند، برای نصب کردن در کف آشپزخانه نیز مناسب هستند.

 

درمورد تفاوت بین انواع کاشی‌ها اطلاعات کسب کنید

به طور کلی، کلمه “کاشی” به یک ماده دارای خاصیت انعطاف‌پذیری گفته می‌شود که می‌تواند به صورت ردیفی روی یک سطح قرار بگیرد. معمولا کاشی آشپزخانه می‌تواند از جنس سنگ، بامبو، سرامیک، شیشه، وینیل، چینی، چوب درخت بلوط، و غیره باشد. کاشی‌هایی از جنس سنگ و سرامیک و شیشه، می‌توانند بر روی کانتر یا کف آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار بگیرند. یک کاشی از جنس شیشه معمولا برای استفاده بر روی دیوار آشپزخانه، به خصوص قسمت بین کابینت و کانتر مناسب‌تر است.

راهنمای خرید کاشی آشپزخانه (4)

قبل از انتخاب حتما بودجه خود را در نظر بگیرید

قیمت کاشی‌های آشپزخانه بر اساس جنسی که دارند می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، کاشی‌هایی از جنس ونیل، معمولا قیمت ارزانتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند. این در حالیست که قیمت کاشی‌های سرامیکی (به خصوص آنهایی که طرح سفارشی دارند) نسبت به مدل‌های دیگر گرانتر است. برای اینکه متوجه بشوید به چه مقدار کاشی و چه میزان هزینه‌ای نیاز دارید، میتوانید با فروشندگان فروشگاه‌های کاشی و سرامیک مشورت کنید.

 

سبک زندگی را در نظر داشته باشید

کاشی آشپزخانه معمولا از جنس مواد انعطاف‌‌پذیر و مقاوم ساخته می‌شود، اما با این حال، بر حسب موادی که از آن ساخته شده باشد به نحوه مراقبت خاصی نیاز دارد. به عنوان مثال، کاشی‌هایی از جنس سرامیک برای روی کانتر آشپزخانه مناسب‌تر هستند، چوت دوام بالایی دارند، تمیز کردن آنها به نسبت راحتتر است، و می‌توانید قابلمه و ظروف داغ را نیز با خیال راحت روی آن قرار بدهید. با این حالف متاسفانه کاشی‌های سرامیکی ممکن است سطح ناهمواری داشته باشند و علاوه بر این، به راحتی ترک برداند یا لب‌پر بشوند. به همین دلیل، بسیار مهم است که قبل از انتخاب و خرید کاشی اشپزخانه، سبک زندگی خودتان و افراد خانواده را نیز در نظر بگیرید.

راهنمای خرید کاشی آشپزخانه (4)

کاشی کف را متناسب با عادات افراد انتخاب کنید

کاشی کف آشپزخانه باید از جنس بسیار مقاومی ساخته شده باشد تا با رفت و آمد زیاد اعضای خانواده، کودکان و حیوانات خانگی، یا ریختن مواد غذایی و لوازم و مواد شوینده به راحتی آسیب نبیند. یادتان باشد که در هنگام انتخاب کاشی برای کف آشپزخانه، حتما اطلاعات آن را چک کنید و مطمئن بشوید که برای استفاده در کف آشپزخانه ساخته شده است.

اگر برای کف آشپزخانه خود یک کاشی مخصوص دیوار را انتخاب کنید، ضریب اصطکاک یا همان COF آن بسیار کم خواهد بود؛ یعنی میزان لغزندگی این مدل کاشی زیاد است و می‌تواند راه رفتن را برای شما سخت‌تر بکند، یا حتی باعث بشود که زمین بخورید. در عوض، سعی کنید یک کاشی مخصوص کف آشپزخانه که بافت آن کمی برجسته است انتخاب کنید تا بتوانید با خیال راحت در آشپزخانه خود راه بروید.

راهنمای خرید کاشی آشپزخانه (4)

معمولا محبوبترین کاشی برای کف اشپزخانه، کاشی از جنس سنگ است. کاشی‌هایی که از جنس گل رس و سنگ آهک ساخته شده‌اند نیز ظاهری بسیار شبیه به کاشی‌های سنگی دارند. کاشی‌هایی که از سنگ معدن ساخته شده باشند، نسبت به کاشی‌های سرامیکی سنتی قیمت بسیار بالاتری دارند، ولی اگر آنها را در جای درستی نصب کنید، می‌توانند به فضای آشپزخانه شما وجهه بسیار شیک و زیبایی ببخشند.

 

برای انتخاب کاشی بین کابینت و کانتر، محدودیتی ندارید

کاشی‌هایی که روی قسمت بین کانتر و کابینت آشپزخانه نصب می‌شوند، معمولا بی‌دردسرترین کاشی‌ها هستند؛ چون کسی روی آن‌ها راه نمی‌رود یا ظرفی بر روی آن‌ها قرار داده نمی‌شود. با این حالف گاهی اوقات ممکن است مواد غذایی داغ یا مواد چرب و روغنی به این کاشی‌ها پاشیده شوند، به همین دلیل، بهتر است که هر روز این قسمت‌ها را تمیز کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

خوشبختانه برای انتخاب کاشی قسمت بین کابینت و کانتر، گزینه‌های بسیار متنوعی پیش رو دارید و می‌توانید متناسب با بودجه و سلیقه شخصی خودتان، بهترین گزینه را از میان آن‌ها انتخاب کنید. به عنوان مثال، کاشی‌هایی از جنس چینی، سرامیک، شیشه، فلز یا سنگ، می‌توانند فضای آشپزخانه شما را زیباتر کنند.

 

منبع: mymove

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.