ایده‌هایی برای طراحی داخلی منزل

طراحی داخلی منزل

ایده‌هایی برای طراحی داخلی منزل

طراحی داخلی منزل یکی از کارهای هیجان‌انگیزی است که همه ما دوست داریم هر چند سال یک بار را انجام بدهیم. اما این کار می‌تواند هزینه زیادی به همراه داشته باشد و در عین حال، گاهی اوقات شما را گیج و خسته بکند. به همین دلیل، بهتر است که برای طراحی داخلی منزل خود از افراد حرفه‌ای که در زمینه طراحی داخلی منزل تخصص دارند کمک بگیرید. این افراد به خوبی می‌دانند که چگونه ایرادات داخل خانه را پنهان کنند و محیط خانه را به یک محیط شیک و دوست‌داشتنی تبدیل کنند. اما کارهای جالب دیگری هم هست که خودتان می‌توانید انجام بدهید تا فضای خانه برای‌تان دلنشین‌تر بشود. در مقاله امروز قصد داریم شما را با چند نکته جالب درمورد طراحی داخلی منزل آشنا کنیم. با کافه نقاشی همراه باشید!

 

برای درب ورودی خانه یک رنگ هیجان‌انگیز انتخاب کنید

طراحی داخلی منزل

اگر دوست دارید هر کسی که قصد دارد به خانه شما وارد شود را هیجان‌زده کنید، می‌توانید برای درب ورودی خانه یک رنگ روشن و براق انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، رنگ قرمز برای درب خانه، در بسیاری از فرهنگ‌ها یک نشانه برای خوش‌شانسی به شمار می‌آید. رنگ نارنجی و زرد نیز دو رنگ گرم و دوست‌داشتنی هستند که حس گرما و شادی را با خود به همراه می‌آورند. فقط یادتان باشد که حتما درب‌های قدیمی را با درب‌های جدید و مقاوم جایگزین کنید.

 

 

رنگ دیوارهای داخل خانه را روشن یا خنثی انتخاب کنید

طراحی داخلی منزل

سعی کنید برای دیوارهای خانه خود بیشتر به سمت رنگ‌های روشن و خنثی مثل خاکستری را بژ بروید؛ به خصوص برای دیوارهای طبقه اول خانه. استفاده از رنگ‌های خنثی شما را قادر می‌سازد تا برای انتخاب لوازم و دکوراسیون خانه خود گزینه‌های بیشتری پیش رو داشته باشید و بتوانید خلاقیت بیشتری به خرج بدهید.

اگر در خانه خود دو اتاق کوچک دارید، می‌توانید دیوار هر دو آنها را به یک رنگ خنثی و یکسان و انتخاب انتخاب کنید. به این ترتیب، هر اتاق بزرگتر از حالت عادی به نظر می‌رسد.

 

مبلمان و صندلی‌های اتاق نشیمن باید با هم هماهنگ باشند

برای اینکه به اهمیت این موضوع بیشتر پی ببرید، سعی کنید به یک لابی زیبا در هتل فکر کنید که در آن، مبلمان به صورت گروهی مرتب شده‌اند و فضایی دلنشین برای استراحت کردن و گپ زدن ایجاد کرده‌اند. زمانی که قصد دارید مبلمان و صندلیهای اتاق نشیمن خانه خود را انتخاب کنید، باید به همین شکل یک هارمونی زیبا و نوعی تعادل ایجاد کنید.

مبلمان و صندلی‌های اتاق نشیمن می‌توانند به صورت U شکل یا به صورت H شکل چیده بشوند؛ یعنی کاناپت و صندلی‌ها می‌توانند رو به روی هم قرار بگیرند، یا می‌توان در بین آنها یک میز کوچک قرار داد. یک اشتباه رایج که بسیاری از ما آن را انجام می‌دهیم، این است که تمام مبلمان را به دیوار اتاق نشیمن می‌چسبانیم. معمولا تصور می‌کنیم که با این کار، فضای خانه بزرگتر از حالت عادی به نظر خواهد رسید؛ در صورتی که این قضیه بالعکس است و دور کردن مبلمان از دیوار باعث می‌شود اتاق نشیمن بزرگتر دیده بشود.

 

اجازه بدهید نور خورشید وارد آشپزخانه بشود

طراحی داخلی منزل

یادتان باشد که یک پنجره بدون پرده که نور خورشید را به زیبایی وارد آشپزخانه می‌کند، از پرده‌های قدیمی و کهنه و ضخیم بهتر است. اگر دوست دارید که آشپزخانه حتما پرده داشته باشد، بهتر است از یک پرده توری ظریف استفاده کنید. هرچه محیط آشپزخانه پرنورتر باشد، زیباتر و دلنشین‌تر خواهد بود.

اگر آشپزخانه شما بیش از حد نورگیر است و چشمتان را اذیت می‌کند، حتما برای آن یک پرده مقاوم انتخاب کنید که رنگش در برابر نور آفتاب از بین نرود. بهترین و سبک‌ترین جنس پارچه‌ها برای پرده آشپزخانه عبارتند از کتان، نخ، لینن و ابریشم، که وقتی آویزان میشوند زیباتر هم به نظر میرسند.

 

سعی کنید در هر اتاق یک آینه قرار بدهید

طراحی داخلی منزل

آینه‌ها نور را منعکس می‌کنند و به همین دلیل، می‌توانند فضای خانه را روشن‌تر بکنند به همین دلیل است که در طراحی داخلی منزل زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته یادتان باشد که حتما باید آینه را در جای درستی نصب کنید، وگرنه نتیجه عکس خواهد داشت. بهتر است آینه را روی یک دیوار عمود بر پنجره‌ها نصب کنید، نه روی دیوار رو به روی آنها.

 

روی دیوارهای خانه آثار هنری زیبا نصب کند

طراحی داخلی منزل

شما می‌توانید با نصب کردن تابلوهای زیبا بر روی دیوار خانه، فضا را دلنشین و زیباتر کنید. اما باید یک نکته مهم را به یاد داشته باشید، آن هم این است که تابلوی نقاشی نباید از یک حدی بالاتر روی دیوار نصب بشود. بهترین حالت این است که مرکز تابلو در سطح دید چشم قرار بگیرد. به این ترتیب، هم کسانی که قد بلندی دارند و هم کسانی که قد کوتاهی دارند، می‌توانند به خوبی تابلوی نقاشی را ببینند.

مقیاس هم نکته مهم دیگری است که باید در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر دیوار مورد نظر خیلی بزرگ است، می‌توانید بر روی آن از یک تابلوی نقاشی بزرگ یا چند عدد تابلوی نقاشی کوچک در کنار هم استفاده کنید. فاصله بین تابلوهای کوچک نباید زیاد باشد؛ بهترین حالت، فاصله 2 الی 4 اینچی (هر اینچ حدودا 2.5 سانتی‌متر است) بین هر تابلو با تابلوی دیگر است.

 

برای هر اتاق از نور مناسبی استفاده کنید

طراحی داخلی منزل

به طور کلی، هر اتاق از خانه باید دارای 3 مدل روشنایی باشد.

  • یک روشنایی کلی که تقریبا تمام اتاق را روشن می‌کند و معمولا منبع آن روی سقف نصب می‌شود.
  • یک منبع نور کوچکتر که معمولا بالای کانتر آشپزخانه نصب می‌شود.
  • یک منبع نور تزئینی که می‌تواند دیوارکوب یا آباژور یا حتی یک چراغ کوچک رومیزی باشد.

میزان روشنایی برای اتاق نشیمن، باید حداقل 3 وات به ازای هم فوت مربع باشد.

یک نکته جالب: برای اینکه اتاق بزرگتر از حالت عادی به نظر برسد، می‌توانید یک نور به سمت بالا را در گوشه اتاق قرار بدهید تا نور را به سمت سقف متمرکز کند.

 

در انتخاب محل قرار گرفتن فرش خانه خود دقت کنید

طراحی داخلی

برای اینکه بتوانید فرش اتاق را در جای مناسبی قرار بدهید، کافیست چند نکته مهم را به یاد داشته باشید. اول اینکه در یک اتاق نشیمن، هر چهار پایه یک گروه مبل و صندلی باید روی فرش قرار بگیرند. در حقیقت، فرش اتاق باید محل نشستن شما را مشخص کند. اگر امکان قرار گرفتن هر 4 پایه مبلمان بر روی فرش فراهم نیست، حداقل دو پایه جلوی مبل و صندلی‌ها باید بر روی فرش قرار بگیرند.

حتی اتاقهای نشیمن کوچک نیز باید یک فرش به ابعاد 8 در 10 فوت، یا 9 در 12 فوت داشته باشند تا بتوان محل قرار گرفتن تمام مبل و صندلی‌ها را به درستی مشخص کرد. اگر فرش خود را خیلی کوچک انتخاب کنید، مقیاس همه چیز به هم می‌ریزد.

 

حتما لوازم اضافی را دور بریزید

طراحی داخلی

گاهی اوقات آنقدر برای یک مدت طولانی دکوراسیون خانه خود را عوض نمی‌کنیم که اصلا متوجه نمی‌شویم کدامیک از لوازم موجود در آن ضروری هستند و کدام لوازم را باید دور انداخت. در این حالت، می‌توانید با پرداخت یک هزینه به صرفه از یک ارگانایزر (فردی که متخصص این کار است) کمک بگیرید. بعد از این کار، به خوبی متوجه خواهید شد که حداقل 50 درصد از لوازمی که در خانه خود داشتید، اضافی بوده‌اند! حالا که فضای خالی بیشتری در احتیار دارید، می‌توانید داخل قفسه‌ها را با انواع گلدان و کتاب‌هایی که دوست دارید پر کنید.

 

با ایجاد کردن خطای دید، ارتفاع سقف را بیشتر نشان دهید

طراحی داخلی خانه

اگر سقف خانه شما به نسبت کوتاه استف می‌توانید رنگ آن را سفید انتخاب کنید تا با ایجاد خطای دید، اتاق مورد نظر کمی بزرگتر به نظر برسد. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام بدهید، این است که پرده‌ها را بالاتر از پنجره‌ها نصب کنید. معمولا ابعاد بیشتر پرده‌های استاندارد بین 84 یا 96 اینچ است و به شما این امکان را می‌دهد که در حدود 3 اینچ از لب پنجره بالاتر بروید. پس اگر می‌خواهید پرده‌ها را بالاتر از پنجره‌ها نصب کنید تا ارتفاع دیوار بیشتر به نظر برسد، باید قد پرده را در اندازه مورد نظر خود سفارش بدهید. علاوه بر اینها، استفاده از پرده‌هایی که خطوط عمودی دارند، و تکیه دادن یک آینه بزرگ به دیوار نیز می‌تواند باعث بلندتر به نظر رسیدن ارتفاع اتاق شود.

 

کابینت‌های آشپزخانه را رنگ کنید

طراحی داخلی خانه

اگر کابینت‌های آشپزخانه شما کمی قدیمی شده‌اند و در حال حاضر قصد ندارید برای خرید کابینت‌های جدید هزینه کنید، می‌توانید به راحتی و با استفاده از یک اسپری رنگ سفید، کابینت‌ها را رنگ کنید تا درست مثل روز اولشان به نظر برسند. برای اینکه فضای آشپزخانه تر و تازه به نظر برسد، می‌توانید یک لوستر برنجی هم بالای کانتر نصب کنید.

 

منبع: thisoldhouse

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.