راهنمای تزئین اتاق کودک

تزئین اتاق کودک

راهنمای تزئین اتاق کودک

يكی از لذت بخش‌ترين قسمت‌های خانه برای تزئين كردن، اتاق كودک است. کودک شما قرار است در این اتاق رشد کند و بازی‌های مختلفی را انجام بدهد، پس فضای آن باید کاربردی و در عین حال زیبا و سرگرم‌کننده باشد. به همین دلیل تزئین اتاق کودک می‌تواند برای بعضی از پدر و مادرها یک چالش بزرگ نیز به حساب بیاید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با چند نکته مهم درمورد انتخاب لوازم و دکوراسیون اتاق کودک آشنا کنیم. با کافه نقاشی همراه باشید!

 

تا جایی که می‌توانید، همه چیز را ساده انتخاب کنید

تزئین اتاق کودک

زمانی که قصد دارید اتاق کودک خود را تزئین کنید، بهتر است تا جایی که می‌توانید همه لوازم را ساده انتخاب کنید. هرچه تعداد لوازم کمتر، و سبک اتاق ساده‌تر باشد، بهتر است. این کار باعث می‌شود که فرزند شما فضای بیشتری را برای بازی کردن در اختیار داشته باشد و علاوه بر این، با این کار فضای اتاق خنثی باقی می‌ماند و می‌تواند به مرور زمان و متناسب با روند رشد کودک، تغییر پیدا کند.

 

متناسب با خلق و خوی یک کودک تزئین کنید

تزئین اتاق کودک

برای اینکه به خوبی متوجه بشوید یک اتاق راحت، سرگرم‌کننده و زیبا از نظر یک کودک چگونه است، باید خودتان را جای او بگذارید و دنیا را از دید یک کودک مشاهده کنید. به عنوان مثال، یک تخت کوچک در کنج اتاق، یک میز و صندلی برای نقاشی کردن، و یک قفسه کوتاه برای قرار دادن اسباب بازی‌ها که دسترسی آسان و امنیت بالایی دارد، می‌توانند لوازم کاربردی و زیبایی برای قرار دادن در اتاق یک کودک باشند.

 

تمرکز خود را بیشتر بر روی فضای بازی کودک قرار بدهید

تزئین اتاق کودک

یادتان باشد که کودکان بیشتر از هر چیز دیگری عاشق بازی کردن هستند. پس سعی کنید در هنکام تزئین کردن اتاق فرزندتان، تمرکز خود را بیشتر بر روی فضای بازی او قرار بدهید. به عنوان مثال، می‌توانید در اتاق او یک تاب خانگی امن و کوچک یا یک سرسره قرار بدهید، یک تخت با طرح شخصیت‌های کارتونی انتخاب کنید، و یک تخته سیاه یا وایت بورد کوچک نیز تهیه کنید تا کودک بتواند به راحتی روی آن نقاشی کند. لوازمی که باعث می‌شوند فرزند شما در طول روز و در هنگام بازی کردن فعالیت فیزیکی بیشتری انجام بدهد، به خواب شب او نیز کمک خواهند کرد.

 

هنگام تزئین اتاق کودک خلاقیت به خرج بدهید

تزئین اتاق کودک

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که کودکان نسبت به دنیای اطراف خود دیدگاه متفاوتی از ما دارند، پس سعی کنید در هنگام تزئین کردن اتاق فرزند خود نهایت خلاقیت را به خرج بدهید و تخیل و جادو را به زندگی روزمره کودک وارد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید برای تزئین دیوارها یا فضای بالای تخت کودک از ریسه‌های ال ای دی به شکل ماه و ستاره اتفاده کنید که هم زیبا هستند و هم قیمت بسیار ارزانی دارند. علاوه بر این، می‌توانید بر روی دیوارهای اتاق یا سقف نیز از برچسب‌های رنگی و برچسب شب‌تاب ماه و خورشید و ستارگان استفاده کنید.

 

از فضای اتاق کودک نهایت استفاده را ببرید

تزیین اتاق کودک

مهم نیست که اتاق فرزند شما بزرگ باشد یا کوچک، در هر صورت می‌توانید با کمی خلاقیت به خرج دادن، از فضای اتاق نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال، اگر اتاق کودک شما کوچک است، می‌توانید یک تخت با پایه‌های بلند و دارای نردبان کودک انتخاب کنید و سپس میز و صندلی او را در قسمت زیر تخت قرار بدهید.

 

در کمد اتاق کودک فضای بیشتری ایجاد کنید

تزیین اتاق کودک

بچه‌ها معمولا اسباب بازی‌ها و لباس‌های زیادی دارند. به همین دلیل، می‌توانید با اضافه کردن یک یا دو طبقه دیگر درون کمد اتاق، فضای آن را چند برابر کنید و لوازم بیشتری را داخل کمد قرار بدهید تا اتاق بیش از حد شلوغ نشود.

 

با رنگ‌ها بازی کنید

تزیین اتاق کودک

درست است که کودکان عاشق رنگ‌ها هستند، اما انتخاب کردن یک رنگ مناسب برای اتاق کودک می‌تواند کار سختی باشد. مسلما دختر بچه‌ها رنگ صورتی را به هر رنگ دیگری ترجیح می‌دهند، اما شاید با گذشت زمان، فرزند شما از این رنگ خسته بشود و دوست داشته باشد رنگ اتاق خود را عوض کند. از آنجایی که دوباره رنگ کردن دیوارها و تغییر دکوراسیون اتاق کودک می‌تواند هزینه زیادی به همراه داشته باشد، بهترین راه این است که از همان ابتدا و در هنگام تزئین اتاق کودک خود با رنگ‌ها بازی کنید و از چند رنگ متنوع استفاده کنید. به این ترتیب، فضای اتاق برای کودک خسته‌کننده نمی‌شود و به این زودی نیازی به تغییر دادن رنگ و دکوراسیون آن نخواهید داشت.

 

از طرح‌ها و بافت‌های مختلف غافل نشوید

تزیین اتاق کودک

شما می‌توانید با کمک کردن از طرح‌ها و بافت‌های ساده اما در عین حال منحصر به فرد، فضای اتاق کودک خود را زیباتر کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک کاغذ دیواری با طرح ستاره یا یک فرش طرح‌دار برای اتاق انتخاب کنید.

 

برای کودک خود یک فضای سرگرم‌کننده ایجاد کنید

تزیین اتاق کودک

بازی کردن و انجام دادن فعالیت‌های فکری و فیزیکی، برای رشد کودک امری ضروری است. به همین دلیل، هرگز در هنگام تزئین کردن اتاق کودک از ایجاد یک فضای مناسب برای نقاشی کردن و بازی‌های فکری غافل نشوید. در آینده، زمانی که فرزند شما بزرگ‌تر می‌شود می‌تواند از این فضا برای درس خواندن و انجام دادن تکالیف مدرسه خود نیز استفاده کند.

 

یک فضای کوچک برای رویاپردازی‌های کودک ایجاد کنید

تزیین اتاق کودک

کودکان هم مثل بزرگ‌ترها دوست دارند گاهی اوقات تنها باشند و رویاپردازی کنند. شما می‌توانید با ایجاد یک فضای کوچک و دوست‌داشتنی در گوشه اتاق کودک، به او کمک کنید که خلوت خود را داشته باشد و در عین حال او را ترغیب کنید که بیشتر کتاب بخواند.

 

منبع: thespruce

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.