چگونه فنگ شویی اتاق خواب را رعایت کنیم؟

فنگ شویی اتاق خواب

چگونه فنگ شویی اتاق خواب را رعایت کنیم؟

فنگ شویی سیستمی است که به شما کمک می‌کند تا وسایل اطراف خود را مرتب کرده و جریان انرژی را محاسبه کنید. فنگ شویی یک روش مدیریت وسایل و دکوراسیون است که قدمتی چند صد ساله دارد. استفاده از آن در اتاق خواب می‌تواند به آرامش و خواب بهتر کمک کند. در ادامه قصد داریم یک راهنمای مناسب برای فنگ شویی اتاق خواب ارایه کنیم با کافه نقاشی همراه باشید.

 

نکات سریع برای فنگ شویی اتاق خواب

در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی کلیدی برای فنگ شویی اتاق خواب آشنا کنیم که استفاده از آن‌ها نه تنها ساده است بلکه می‌تواند به افزایش حس آرامش در شما هنگام خوابیدن کمک کند. پس این نکات را جدی بگیرید. با کافه نقاشی همراه ما باشید.

 

از وسایل لبه تیز استفاده نکنید

وجود وسایل با لبه‌های تیز جذابیتی به اتاق شما نمی‌دهند پس چرا باید آن‌ها را در اتاق خواب قرار دهیم؟ برخی از این موارد می‌تواند کمدها و تخت باشد که می‌تواند با وسایل تزئینی مانند گیاهان، لامپ، مجسمه و … لبه‌های نرم‌تری به وجود بیاورید.

 

کوچک کردن پنجره‌های بزرگ

شاید وجود نور زیاد حس خوبی به شما بدهد، اما باید بدانید که اگر از پنجره‌های بزرگ در اتاق خواب استفاده می‌کنید باید احساس ناراحت بودن هم بکنید. زیرا ممکن است به راحتی حریم شخصی شما نقض شود. به همین دلیل می‌توانید از پرده‌های تیره در دو طرف پنجره استفاده کنید و یا زیر پرده‌ای اضافه کنید تا جای دنجتری داشته باشید.

 

وسایل الکترونیکی را به حداقل برسانید

تلویزیون، رایانه و هر وسیله برقی دیگری حتی هنگامی که خاموش هستند دارای انرژی الکترومغناطیسی هستند. بنابراین تا حد امکان از آن‌ها در دکوراسیون استفاده نکنید. حتی تلفن همراه و یا ساعت زنگ‌دار الکتریکی خود را در فاصله‌ای بیش تر از 2 متر از خود قرار دهید. زیرا همه این موارد بر کیفیت خواب شما تاثیر منفی خواهند داشت.

 

قفسه کتاب را مرتبط کنید

تصور نمی‌کنید که یک قفسه کتاب ساده می‌تواند روحیه شما را تحت تاثیر قرار دهد، اما مرتبط کردن یک جاکتابی می‌تواند اتاق شما را از نظر فنگ شویی آماده کند. کتاب‌های خود را بر اساس رنگ و وزن بچینید. کتاب‌های سنگین‌تر را در قسمت پایین جاکتابی قرار دهید. همچنین، کتاب‌های خود را به عقب فشار ندهید، آنها را درست در لبه قفسه تراز کنید تا یک خط یکنواخت ایجاد شود.

 

تخت خوابی بخرید که هدبورد دارد

نکته جالبی که هنگام خواب برای بسیاری ممکن است رخ دهد وجود و یا عدم وجود هدبورد است. هدبورد در واقع دیواره‌ای است که در بالای تخت قرار داده می‌شود که علاوه بر زیبایی حس امنیت را به شما می‌دهد. اگر تختی این بخش را نداشته باشد باعث ایجاد حس ناامنی برای شما خواهد شد. بنابراین هنگام تهیه تخت خواب این نکته را مدنظر قرار دهید.

 

ارتفاع سقف را با رنگ کردن کنترل کنید

شاید برایتان جذاب باشد که ارتفاع سقف اتاق بلند باشد اما اگر این ارتفاع بسیار بلند باشد هنگام خواب اصلا احساس خوبی نخواهید داشت. ارتفاع ایده آل حدود حدود 3 متر است و بیشتر از آن را می‎توانید هنگام رنگ آمیزی ساختمان از نقاش بخواهید تا با کمک رنگ‌های تیره ارتفاع سقف را به صورت انتزاعی برایتان پایین‌تر بیاورد.

 

محل تخت خواب را عوض کنید

در فنگ شویی، محل قرار گیری تخت خواب بسیار مهم است. تخت خواب شما باید در مقابل دیوار قرار بگیرد؛ اما اگر این کار امکان پذیر نیست، آن را تا جایی که ممکن است از دور از درب اتاق قرار دهید. این کار باعث می‌شود هنگام خواب احساس امنیت برای شما به وجود بیاید. بعلاوه توصیه می‌کنیم هدبورد تخت نزدیک پنجره‌ها هم قرار نگیرد زیرا دقیقا حس ناامنی را به شما هنگام خواب خواهد داد.

 

اتاق خواب را کوچک کنید!

خوابیدن و استراحت در یک اتاق خیلی بزرگ احساس امنیت را از شما خواهد گرفت. هر چند داشتن یک اتاق خواب بزرگ آرزوی بسیاری است با این حال توصیه می‌شود با اضافه کردن دکوراسیونی مانند مبل فضای اتاق را کوچک‌تر نشان دهید. همچنین با استفاده از رنگ‌های گرمتر، فضای اتاق را صمیمانه‌تر و کوچک‌تر نشان دهید. دقیقا همان چیزی که باعث آرامش شما خواهد شد.

 

وسایل کار را از اتاق خواب بیرون کنید

تا جایی که امکان دارد از قرار دادن وسایل کار در اتاق خواب جلوگیری کنید، وجود میز تحریر، لپ‌تاپ و تلفن باعث ایجاد حواس پرتی می‌شود. همچنین وجود وسایل ورزشی مانند اسکی فضایی، تردمیل، وزنه و … هم می‌تواند از حس آرامش را از شما بگیرد. برای پر کردن فضا بهتر است از مبلمان با کاربرد صحیح استفاده کنید.

 

زیر تخت خواب را پر نکنید

یکی از مواردی که به اشتباه آن را انجام می‌دهیم این است که زیر تخت را محلی برای انبار کردن وسایل به درد نخور و غیرقابل استفاده می‌دانیم. در اصول فنگ شویی اتاق خواب، واجب است که انرژی در دور تا دور تخت خواب در جریان باشد و این کار باعث بسته شدن محل عبور انرژی می‌شود. پس حتی اگر زیر تخت شما کشو هم داشت آن را با لباس‌ها پر نکنید!

 

محل قرار گیری آینه را مدنظر قرار دهید

یکی دیگر از چیزهایی که باید در فنگ شویی اتاق خواب مدنظر قرار داد، محل قرارگیری آینه و تخت خواب است. فنگ شویی می‌گوید که نباید آینه را در جایی قرار دهید که تخت خواب یا درهای کمد در آن دیده شوند. با این حال به خاطر داشته باشید که از نظر فنگ شویی، آینه نمادی از انرژی مضاعف است و باید از اتاق خواب دور باشد تا زود‌تر و راحت‌‌تر به آرامش برسید.

 

آلبوم عکس را قاب نکنید!

یکی از عاداتی که ما به اشتباه آن را انجام می‌دهیم این است که عکس‌های زیادی از خود را به دیوار اتاق خواب آویزان می‌کنیم. این کار از نظر فنگ شویی درست نیست. نهایتا باید دو قاب عکس کوچک از خانواده را بر روی پاتختی قرار دهید و نیازی به آویزان کردن عکس‌های بزرگ بر روی دیوار اتاق خواب ندارید.

 

هوای اتاق خواب تازه باشد

یکی از نکاتی که همواره باید آن را رعایت کنید، این است که هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید پنجره‌ها را بازکنید تا هوای تازه وارد اتاق خواب شود. اجازه ندهید اتاق خواب بوی نامطبوع بدهد و تا حدامکان از مواد خوشبو کننده استفاده کنید و فضای معطری داشته باشید.

 

اتاق را همواره مرتبط نگه دارید

شلختگی در محیط، اجازه نمی‌دهد که انرژی، راحت و روان در اتاق خواب جریان داشته باشد و درونتان استرس و انرژی منفی ایجاد می‌کند. بنابراین هر روز آن را مرتب کنید و داخل کمد دیواری را منظم بچینید.

 

منبع: shutterfly

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.