اندازه تخت خواب را چگونه انتخاب کنیم؟

اندازه تخت خواب

اندازه تخت خواب را چگونه انتخاب کنیم؟

تقریبا همه ما با دیدن تخت خواب‌های بزرگ موجود در ویترن مغازه‌ها وسوسه می‌شویم. آمارها نشان می‌دهد تقریبا 50 درصد از بزرگسالان آمریکایی در یک تخت خواب، به اندازه تخت ملکه بریتانیا می‌خوابند! اما اگر اتاق خواب شما کوچک باشد، قرار دادن یک تخت خواب بزرگ احساس تنگی و کوچک بودن را بیشتر به شما منتقل می‌کند. انتخاب یک اندازه منسا برای تخت خواب می‌تواند فضای اضافی را برای تنفس، حرکت و خواب راحت فراهم کند. با کافه نقاشی همراه ما باشید تا بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم.

 

حداقل فضای اطراف تخت را پیدا کنید

با محاسبه ابعاد اتاق خواب و ضرب آن‌ها در هم مساحت اتاق را اندازه گیری کنید. اگر اتاق خواب مربع یا مستطیل نبود، ابتدا آن را به اشکال هندسی مشخص تقسیم کرده و در نهایت با جمع کردن مساحت‌ها به مساحت کل اتاق خواب برسید.

هنگامی که مساحت اتاق را مشخص کردید، می‌توانید با کم کردن مساحت تخت، مساحت و اندازه‌های فضای خالی را به بدست آورید. پیشنهاد طراحان این است که حداقل 60 سانتی‌متر فضای راه رفتن در اطراف تخت وجود داشته باشد، بعلاوه باید بتوانید به راحتی درب کمد و کشوها را باز کنید.

 

پیدا کردن تخت خواب مناسب برای اتاق

حالا که اندازه‌گیری‌های لازم اتاق خواب را انجام دادید، می‌توانید تخت خواب مناسب را انتخاب کنید. استفاده از نمودار اندازه تشک سریع‌ترین راه برای انتخاب تخت شماست. اندازه‌های متنوعی برای تشک وجود دارد که در ادامه به معروف‌ترین مدل‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • تشک کودک: اندازه 68 در 130 سانتی‌متر
  • تشک دوقلو: اندازه 96 در 190 سانتی‌متر
  • تشک دوقلو ایکس لارج: اندازه 96 در 200 سانتی‌متر
  • تشک فول: اندازه 135 در 190 سانتی‌متر
  • تشک فول ایکس لارج: اندازه 140 در 200 سانتی‌متر
  • تشک کوئین: اندازه 150 در 200 سانتی‌متر
  • تشک کوئین کالیفرنیایی: اندازه 180 در 213 سانتی‌متر
  • تشک کینگ: اندازه 193 در 200 سانتی‌متر

حالا که با اندازه‌های تشک آشنا شدید، وقت آن رسیده است که براساس نیازتان اقدام به خرید تشک و تخت خواب کنید. برای خرید به یک یا دو نفره بودن تخت و قد آن توجه کنید. بعلاوه پیشنهاد ما برای زوج‌ها استفاده از کوئین است زیرا فضای کافی برای استراحت خواهید داشت.

 

نکاتی برای حفظ فضای اتاق خواب

روش‌های دیگری هم وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید از فضای اتاق خواب استفاده بیشتری بکنید. در ادامه این نکات مهم را برایتان بازگو خواهیم کرد با کافه نقاشی همراه باشید.

تخت خواب تاشو: یکی از مزایای این نوع تخت‌ها این است که هم دارای کشو در زیر خود هستند و هم هنگامی که قصد استفاده از آن‌ها را ندارید به راحتی تا می‌شود و فضای اتاق را بازتر نشان می‌دهند.

کشویی کردن درب‌ها: یکی از موارد که باید در اتاق‌های کوچک مدنظر قرار داد این است که درب کمد دیواری، دستشویی یا حمام به صورت کشویی تعبیه شوند. این کار مانع از اشغال فضا خواهد شد.

ایجاد تغییر در چیدمان: با تغییر دکوراسیون سعی کنید بیشتری فضا را در اطراف تخت به وجود آورید. این کار هزینه‌ای به شما تحمیل نمی‌کند و از طرفی بسیار کارآمد می‌باشد.

انتخاب مبلمان مناسب: یکی از اشتباهاتی که افراد در خرید مبلمان انجام می‌دهند این است که به سراغ کالای بزرگ و پر زرق و برق می‌روند، برای اتاق خواب سعی کنید از سبک مینیمال استفاده کنید.

استفاده از ارتفاع اتاق خواب: توجه داشته باشید که همه فضای اتاق مربوط به کف اتاق نیست! شما می‌توانید با ایجاد کمد و قفسه وسایل اضافی را در ارتفاع قرار دهید و فضای اتاق را بازتر کنید.

 

منبع: mymove

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.