نحوه انتخاب رنگ اتاق کار به همراه 11 پیشنهاد

رنگ دفتر کار شیک

نحوه انتخاب رنگ اتاق کار به همراه 11 پیشنهاد

انتخاب رنگ اتاق خواب و نشیمن و سایر نقاطی که مرتبط با خانه شماست کار نسبتا آسانی است. کافیست سلیقه، میزان نور طبیعی و دکوراسیون خود را مدنظر قرار داده تا بهترین رنگ را انتخاب کنید. اما در مورد رنگ اتاق کار همه چیز کلا فرق می‌کند! فرض کنید شما رنگ بنفش روشن را دوست داشته باشید آیا مجاز هستید آن رنگ را بر روی دیوارهای واحد حسابداری بزنید؟ مسلما خیر، بنابراین در انتخاب رنگ اتاق‌های کار باید به فاکتوری مانند بهره‌وری هم توجه کرد. با ما همراه باشید تا به این سوال که کدام رنگ مناسب دفتر کار است بپردازیم.

 

اثر رنگ‌ها بر روحیه افراد چگونه است؟

آنجلا رایت روانشناس مشهور که سیستم اثر رنگ‌ها را به وجود آورد و از تاثیرات رنگ بر انسان‌ها صحبت کرده است. تا به امروز صحبت‌های زیادی در مورد روانشناسی رنگ‌ها و اثرات آن به میان آمده است که بسیاری از آن در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

  • رنگ آبی: ذهن را تحریک می‌کند و می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری شود. پالت‌های مختلف آبی برای صنایعی که در آن کارهای تکراری انجام می‌شود ایده‌آل است. معمولا در واحد حسابداری استفاده می‌شود.
  • رنگ قرمز: رنگ قرمز باعث افزایش احساس فوریت در فرد می‌شود، بنابراین برای مشاغل فیزیکی مانند ساخت و ساز، رنگ قرمز می‌تواند سطح انرژی آن‌ها را بالا ببرد و بیشتر تحریک کند.
  • رنگ زرد: رنگ زرد احساسات را تحریک می‌کند، که آن را به یک رنگ ایده آل برای صنایع خلاق تبدیل می‌کند. همچنین احساس خوشبختی را برمی‌انگیزد و می‎تواند روحیه را جلا بخشد.
  • رنگ سبز: رنگ سبز همه چیز در مورد تعادل، آرامش و اطمینان است. بنابراین اگر در صنعت مالی کار می‌کنید، رنگ سبز با رنگ دفتر شما به خوبی هماهنگ می‌شود. 

 

ایده‌های قابل اجرا برای هوم آفیس

با این توصیفاتی که در بالا مطالعه کردید می‌خواهیم چند ایده خوب برای رنگ اتاق کار یا همان هوم آفیس شما ارایه کنیم. که امیدواریم از دیدن آن‌ها لذت ببرید و بتوانید آن را در خانه خود پیاده سازی کنید.

 

سفید برای تطبیق پذیری

انتخاب رنگ اتاق کار

یک دفتر سفید ضمن ایجاد نور کافی به ارتقا تمرکز و سازمان کمک خواهد کرد. می‌توان آن را به راحتی با سایر رنگ‌های طبیعی هماهنگ کرد. 

 

مشکی برای درونگرایی

انتخاب رنگ اتاق کار

اگر استفاده از این رنگ برای بخش‌های کوچکی از دیوار و یا دکوراسیون توصیه می‌شود، اما رنگ مشکی یک رنگ قدرتمند است و برای افراد درونگرا کاربرد دارد.

 

قرمز برای هیجان و قدرت

انتخاب رنگ اتاق کار

قرمز شبیه به رنگ سیاه قدرت را نشان می‌دهد و برای تحریک مکالمه و هیجان شناخته می‌شود. این برای کسانی که در صنایع سریع و یا همیشه در حال تغییر کار می‌کنند عالی است.

 

نارنجی برای راحتی

انتخاب رنگ اتاق کار

رنگ نارنجی به افزایش سطح انرژی و ایجاد شور و شوق شناخته می‌شود، برای کسانی که در صنایع خلاق هستند مناسب است. لحن گرم و پر جنب و جوش آن می‌تواند احساس راحتی را فراهم کند.

 

زرد برای مثبت بودن

انتخاب رنگ اتاق کار

در حالی که این رنگ نشان دهنده مثبت بودن و دوستی است، اما مطالعات نشان می‌دهد که مقدار زیادی از آن می‌تواند احساس نامیدی ایجاد کند. همچنین رنگی است که بیشترین فشار را برای چشم ایجاد می‌کند، بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب رنگ آمیزی ساختمان آن را مدنظر داشته باشید. 

 

سبز برای تمرکز

انتخاب رنگ اتاق کار

در مقابل رنگ زرد، سبز کمترین خستگی را برای چشم‌ها به وجود می‌آورد و باعث افزایش سرعت خواندن و درک مطلب می‌شود. اگر سردبیر هستید که مجبورید روزانه چند هزار کلمه بخوانید، این رنگ کاملا مناسب شماست. 

 

آبی برای بهره‌وری

انتخاب رنگ اتاق کار

آبی می‌تواند آرامش و بهره وری را بیشتر کند به همین دلیل آن را تبدیل به محبو‌ب‌ترین رنگ‌های اتاق کار کرده است. مشاغل اغلب از این رنگ برای برقراری اطمینان و صداقت استفاده می‌کنند، بنابراین اگر اغلب مشتری خود را به دفتر کار دعوت می‌کنید بهترین انتخاب آبی است.

 

بنفش برای خلاقیت

انتخاب رنگ اتاق کار

بنفش به عنوان رنگ سلطنتی شناخته می‌شود که قدرت تخیل را در شما آزاد می‌کند و نشانگر ثروت، خرد و تجمل است. بنفش تیره اگرچه برای صنایع خلاق عالی است، اما اغلب رمز و راز ایجاد می‌کند، بنابراین برای کسانی که می‌خواهند دفتر کار خود را شفاف نشان دهند توصیه نمی‌شود. 

 

خاکستری برای آرامش

انتخاب رنگ اتاق کار

خاکستری و انواع سایه‌های آن حس زیبایی به دفتر شما می‌دهد. همچنین این رنگ آرامش و صلح را نشان داده و اگر با دکوراسیون به درستی ست شود، می‌تواند کمی خلاقیت را منتقل کند.

 

صورتی برای آرامش

رنگ صورتی

یک رنگ ملایم و آرام بخش، صورتی ملایم یک افزودنی عالی برای یک دفتر هنری یا اتاق مطالعه است. این رنگ اغلب با مهربانی همراه است بنابراین برای مددکاران اجتماعی، معلمان، مربیان یوگا و حتی توسعه دهندگان محصول مناسب است.

 

قهوه ای برای اطمینان

انتخاب رنگ اتاق کار

اگر می‌خواهید احساس قدرت، اطمینان و امنیت را ایجاد کنید، رنگ قهوه ای یک انتخاب است. این می‌تواند به ایجاد فضای مناسب برای مشاغل حقوقی کمک کند. بعلاوه این رنگ به محل کار شما جدیت القا می‌کند. 

 

نکاتی برای انتخاب رنگ دفتر کار در خانه

به طور کلی رنگ آمیزی دفتر کار در خانه کمی متفاوت از نقاشی یک فضای ادارای حرفه‌ای است. خب، معمولا رنگی را که برای خانه انتخاب می‌کنیم در تمام اتاق‌ها اعمال می‌کنیم و همین شاید کار را برای انتخاب رنگ رسمی‌تر در هوم آفیس سخت‌تر کند با این حال می‌توانید از نمونه‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم اتسفاده کنید. معمولا برای دفاتر کار در خانه باید کمی جسارت بیشتری به خرج دهید و خیلی خود را درون چارچوب‌ها قرار ندهید اما حتما به نکات و روانشناسی رنگ مدنظر توجه داشته باشید.

 

منبع: shutterfly

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.