چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد؟

چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد؟

روانشناسی رنگ‌ها علمی است که بسیاری از طراحان حاضرند برای آن قسم بخورند. به همین دلیل است که از رنگ قرمز برای اتاق ناهارخوری جهت افزایش اشتها، از رنگ زرد برای آشپزخانه جهت ایجاد فضای شاد، از رنگ سبز برای اتاق خواب جهت ایجاد آرامش و … استفاده می‌شود. اما شاید تعجب کنید اگر بشنوید که رنگ‌ها علاوه بر تاثیر بر روحیه ما بر کوچک یا بزرگ شدن فضا هم نقش دارند. چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد و چرا؟ قبل از رنگ آمیزی ساختمان این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد

استفاده از رنگ‌ها نه تنها باعث ایجاد تغییر در روحیه و نشاط ما می‌شوند بلکه با استفاده صحیح از آن‌ها می‌توانیم فضای اتاق‌ها را کوچک یا بزرگ کنیم. در ادامه قصد داریم شما را با رنگ‌هایی که باعث ایجاد عمق در فضا می‌شوند آشنا کنیم. با کافه نقاشی همراه باشید.

 

رنگ سفید

چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد

اولین و بارزترین رنگی که باعث بزرگتر نشان دادن اتاق می‌شود، رنگ سفید است. اگر اتاقی داشته باشید که مملو از رنگ‌های تیره باشد مطمئنا اتاق شما کوچک به نظر خواهد رسید. برای بزرگتر دیده شدن اتاق کافیست از رنگ سفید در دیوارها و سقف استفاده کنید. رنگ سفید بازتابنده نور است، در حالی که هرچه رنگ تیره شود، نور بیشتری جذب می‌کند. 

 

رنگ پاستلی

چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد

رنگ‌های پاستلی از رنگ سفید خیلی دور نیستند، این رنگ‌ها تنها مقدار کمی نسبت به سفید تیره هستند و به کمک این رنگ‌ها می‌توانید مقداری رنگب ه محیط اطراف خود بدهید بعلاوه میزان بازتاب نور در این رنگ‌ها زیاد است پس برای اتاق‌های کوچک انتخابی فوق‌العاده است. صورتی، آبی، سبز و … کافیست از نقاش ساختمان بخواهید تا شما را راهنمایی کند.

 

رنگ طوسی

چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد؟

طوسی ترکیبی از سیاه و سفید است، بنابراین منطقی است که کیفیت رنگ‌های اصلی خود را حفظ خواهد کرد. با رنگ خاکستری کمرنگ هم انعکاس نور را خواهید داشت و حس گرم‌تر کردن محیط اتاق را از دست نخواهید داد. بعلاوه رنگ طوسی کمی عمق به فضای شما می‌دهد. به همین دلیل است که از رنگ در اتاق‌های کوچک بسیار استفاده می‌شود.

 

رنگ مشکی

چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد

از آنجایی که رنگ خاکستری از دو رنگ سیاه و سفید تشکیل شده است پس حضور رنگ مشکی هم منطقی به نظر خواهد رسید! البته به شرط آنکه از آن در ابزارها و بخش‌های کوچکی از دیوار و سقف استفاده شود. رنگ مشکی باعث ایجاد عمق به دیوارها خواهد شد و اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد. رنگ مشکی در هر دو حالت براق یا مات باعث از بین رفتن دیوارها در اتاق می‌شود.

 

نکات تکمیلی برای بزرگتر شدن اتاق

رنگ دیوار خود را تا حدود 10 سانتی متر زیر سقف رنگ کنید، سپس همه چیز را بالای این سفید رنگ کنید. نوار سفید ایجاد شده در اطراف دیوار باعث می‌شود ارتفاع سقف بلندتر به نظر برسد و اتاق بزرگتر دیده شود. البته در انتخاب رنگ دیوار حتما با یک متخصص صحبت کنید. قاعدتا در این شرایط نمی‌توان از رنگ سفید برای دیوارها استفاده کرد. 

در یک اتاق کوچک، کارهای چوبی باید یک سایه نسبت به رنگ دیوار تیره باشد. این کار یک کنتراست ایجاد می‌کند که باعث می‌شود دیوارها کمی عقب بروند و باعث بزرگتر شدن اتاق شود. بنابراین نباید قبل از اینکه دیوارها را رنگ آمیزی کنید نسبت به تهیه دکور و لوازم چوبی اقدام کنید و آن را متناسب با نظر نقاش ساختمان تهیه کنید تا فضایی دلنشین‌تر و بزرگتر داشته باشید.

 

منبع: froy

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.