روانشناسی رنگ سفید

روانشناسی رنگ سفید

روانشناسی رنگ سفید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که در فرهنگ غربی، رنگ سفید اغلب با لباس کادر درمان، فرشتگان و لباس عروس همراه است. این رنگ حس پاکی، تمیزی آرامش را به شما منتقل می‌کند. با کافه نقاشی همراه ما باشید تا در مورد روانشناسی رنگ سفید بیشتر باهم صحبت کنیم.

 

روانشناسی رنگ سفید

کاربرد رنگ سپید در دکوراسیون و مد لباس زیاد است چون رنگ ملایم و خنثی بوده و با همه چیز تناسب دارد. از آنجایی که رنگ سپید روشن است آلودگی روی آن زود معلوم می‌شود.

 

سفید معمولا بیانگر خلوص، بیگناهی، ایمان و صلح است. سفید سال‌هاست که نمادی از نجابت و پاکدامنی به شمار می‌رود.

 

در اتاق‌هایی که سفید رنگ هستند، می‌توان با بکار بردن ظروف شیشه‌ای و نقره، کنتراست و جذابیت ایجاد کرد. در دکوراسیون رنگ سفید به عنوان بزرگ‌کننده و روشن‌کننده فضا شناخته شده‌است. با به بکار بردن رنگ سپید در اتاق‌های کوچک یا کم‌نور روی دیوارها، ستون‌ها و سقف می‌توان فضا را بسیار بزرگتر و روشن‌تر نشان داد.

 

حقایقی در مورد رنگ سفید

یونانیان باستان اولین کسانی بودند که از رنگ سفید برای لباس عروس استفاده کردند، اما با این حال این رنگ تا سال 1800 میلادی خیلی مورد اتسفاده قرار نگرفت و بیشتر از رنگ پاستلی استفاده می‌شد.

متخصصان پزشکی از سال 1900 شروع به پوشیدن روپوش سفید شدند، زیرا معتقد بودند که رنگ سفید آلودگی و کثیفی را خیلی زود نشان می‌دهد.

در بیشتر فرهنگ‌ها، سفید نماد خلوص است اما در برخی از کشورهای آفریقایی نماد مرگ است!

اگر رنگ سفید، رنگ مورد علاقه شماست باید بگوییم که شما به نظم و نظافت اهمیت می‌دهید. افرادی که این رنگ را دوست دارند، معمولا تاجرانی زیرک هستند!

 

رنگ سفید در دیوارهای خانه

در بیشتر مواقع استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی دیوارهای خانه، اقدام درستی است. این رنگ حس خنکی و بزرگ بودن به خانه شما می‌دهد. البته توصیه می‌شود که در کنار این رنگ از رنگ‌های دیگری مانند رنگ سبز (استفاده از گل و گیاه) در خانه استفاده کنید تا روح را به خانه برگردانید.

 

خصوصیات هواداران رنگ سفید

افرادی که به رنگ سفید علاقمند هستند، قبل از انجام کار به نتیجه آن فکر می‌کنند.

افرادی که رنگ سفید را دوست دارند، متعادل بوده و می‌توانند احساسات خود را کنترل کنند.

افرادی که رنگ سفید  را دوست دارند، کمال گرا هستند، حتما افرادی را با این ویژگی اطراف خود دیده‌اید.

 

 

منبع: lindaholtcreative

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.