روانشناسی رنگ بنفش

روانشناسی رنگ بنفش

روانشناسی رنگ بنفش

از روزگار فنیقی‌ها، بنفش نمادی از سلطنت، قدرت و شکوه بوده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که بنفش رنگ محبوب کودکان است و تحقیقات نشان داده است که 75 درصد از کودکان قبل از بلوغ این رنگ را به هر رنگ دیگری ترجیح می‌دهند. چقدر در مورد روانشناسی رنگ بنفش اطلاع دارید؟ در کافه نقاشی قصد داریم شما را بیش از گذشته با این رنگ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

روانشناسی رنگ بنفش

در زمان‌های گذشته برای تهیه رنگ بنفش از هزاران حلزون و نرم‌تن استفاده می‌گردید. و لذا تهیه این رنگ را به پادشاهان منصوب می‌کنند زیرا این افراد بودند که توان مالی و قدرت کافی برای تهیه و استفاده از این رنگ را داشته‌اند.

 

رنگ بفنش نمادی از تجمل، وفاداری، شجاعت و رمز آلود بودن است، با این حال استفاده بیش از اندازه از آن باعث درونگرایی و حواس پرتی در افراد می‌شود.

 

بنفش به عنوان یک رنگ تاثیر عمیقی در نحوه درک و احساسات ما دارد. مردم طی سال‌ها این رنگ را اینگونه توصیف کرده‌اند: راز آلود، سلطنت، زنانگی و معنویت! این رنگ اغلب به عنوان یک رنگ نادر و منحصر به فرد شناخته می‌شود.

 

حقایقی در مورد رنگ بنفش

رنگ بنفش از غدد مخاط یک نوع حلزون به نام موریکس بدست می‌آید.

تولید رنگ بنفش دشوار است، به همین علت، آن را به عنوان رنگ سلطنت می‌شناسند.

در ژاپن رنگ بنفش، نماد ثروت و موقعیت اجتماعی فردی است.

جالب است بدانید که رنگ بنفش به سختی توسط چشم قابل تشخیص است.

بیست و شش مارس روز رنگ بنفش بوده و به عنوان نماد آگاهی از بیماری صرع است.

 

رنگ بنفش در دیوارهای خانه

بنفش در اتاق خواب تنها یک تاثیر و ویژگی دارد و آن القای آرامش است. طیف ملایم و روشن و بنفش ذهن شما را باز می‌کند و نمی‌گذارد به افکار آزاردهنده تمرکز کنید و به همین دلیل به شدت استرس و تنش را از شما دور می‌کند و آرامش را جایگزین می‌کند.

 

خصوصیات هواداران رنگ بنفش

افرادی احساساتی و مهربان که معمولا نقش حامی دارند. این افراد از کمک کردن به دیگران لذت می‌برند و سایر افراد را در الویت بالاتری نسبت به خودشان قرار می‌دهند.

افرادی که به رنگ بنفش علاقمند هستند معمولا افراد باوقار، جذاب و فریبنده هستند. که این خود یکی از نشانه‌های پادشان در گذشته نیز بوده است.

افرادی که به بنفش علاقه دارند، معمولا افرادی درونگرا و گاها خجالتی هستند. البته این مورد در تمام افراد صادق نیست و ممکن است عکس آن وجود داشته باشد.

 

منبع: thefactsite

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.