روانشناسی رنگ قرمز

روانشناسی رنگ قرمز

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز رنگ‎های آرامش بخشی هستند اما رنگ‌هایی مانند قرمز که گرم هستند به شدت عشق و احساسات را در شما تحریک می‌کنند. رنگ قرمز نماد علاقه، عشق، قدرت و همچنین عصبانیت است. در ادامه قصد داریم نکاتی در مورد روانشناسی رنگ قرمز مطرح کنیم. با کافه نقاشی همراه ما باشید.

 

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز سطح انرژی را افزایش داده و ضربان قلب و فشار خون را در ما افزایش می‌دهد و باعث ترشح آدرنالین در بدن می‌شود. بعلاوه این رنگ باعث افزایش جنب و جوش در شما می‌شود. افزایش اشتها در کنار عشق از سایر جنبه‌های رنگ قرمز است.

 

انرژی، خطر، قدرت، عشق و علاقه و افزایش امیال جنسی از جمله نشانه‌های رنگ قرمز به شمار می‌آید.

 

حقایقی در مورد رنگ قرمز

قرمز در روسی به معنی زیباست، این رنگ در چینی به عنوان رنگ خوش شانسی شناخته می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حداقل 23 طیف رنگ قرمز در مداد رنگی وجود دارد. از این به بعد با دقت بیشتری مداد رنگی‌های خود را نگاه کنید!

دیدن رنگ قرمز می‌تواند ضربان قلب شما را تندتر کند، بررسی‌ها نشان داده تقریبا دو درصد مردم آمریکا موی قرمز دارند.

رژ لب به عنوان پرکاربردترین لوازم آرایش در سراسر جهان شناخته می‌شود و در این میان رنگ قرمز رژلب بیشترین مصرف را در میان بانوان دارد.

 

رنگ قرمز در دیوارهای خانه

رنگ قرمز را می‌توانید به عنوان مکمل در اتاق خواب استفاده کنید. آن هم به عنوان کوسن، روتختی، پرده و … استفاده از آن در اتاق خواب به عنوان رنگ اصلی باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. اما آشپزخانه جایی است که می‌توانید از این رنگ بیشتر استفاده کنید. زیرا این رنگ اشتها آور است و بهترین جایی که می‌توان از آن استفاده کرد دقیقا آشپزخانه خواهد بود. بنابراین نمی‌توان از رنگ قرمز به مقدار زیاد در نقاشی ساختمان استفاده کرد.

 

خصوصیات هواداران رنگ قرمز

حتما در اطرافتان افرادی را دیده‌اید که عاشق رنگ قرمز هستند. این افراد معمولا پر جنب و جوش هستند، زیاد ورزش می‌کنند و به تناسب اندام خود علاقه زیادی دارند.

علاقه‌مندان به رنگ قرمز بسیار جاه طلب و خودخواه هستند و به سرعت تصمیم می‌گیرند و معمولا به نظرات و تفکرات افراد دیگر توجهی نمی‌کنند.

علاقه‌مندان به رنگ قرمز عاشق سفر کردن هستند، این افراد برای پیدا کردن چیزهای ناشناخته همواره ریسک می‌کنند و به نقاط مختلف سفر می‌کنند.

اگر به خواهیم به جنبه‌های منفی این افراد اشاره کنیم باید بگوییم که خیلی زود عصبانی می‌شوند اما در کنار آن همیشه دوست دارند در مرکز توجه دیگران قرار گیرند.

 

منبع: uselessdaily

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.