نحوه انتخاب و خرید پرده زبرا

خرید پرده زبرا

نحوه انتخاب و خرید پرده زبرا

پرده زبرا یکی از انواع شیک و مدرن پرده است که در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است. پرده زبرا از دو بافت مختلف تشکیل شده است، بافت نرم و بافت سخت. هر نوار از این بافت‌ها یک «اسلت» نامیده می‌شود. قبل از اینکه یک پرده زبرا برای خانه خود انتخاب کنید، باید چند سوال مهم و اساسی از خودتان بپرسید: اول: به چه نوع پرده زبرایی نیاز دارید؟ دوم: سبک خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید چگونه است؟ البته قبلا انتخاب کردن یک پرده زبرا کار چندان آسانی نبود و هر فردی می‌توانست با دانستن متراژ صحیح پرده و ضخامت مورد نظر برای آن، به راحتی یک پرده زبرا برای خانه خود انتخاب کند. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید پرده زبرا آشنا کنیم. با کافه نقاشی همراه باشید!

 

معرفی انواع مختلف پرده زبرا

انتخاب پرده زبرا

  1. اگر پرده بیشتر از الیاف نرم تهیه شده باشد، shade نامیده می‌شود.
  2. پرده‌های زبرایی که اسلت آنها عریض‌تر است و هنگامی که باز می‌شوند، نور بیشتری را به داخل خانه هدایت می‌کنند.
  3. اندازه اسلت محبوب‌ترین نوع پرده زبرا یک دوم اینچ (حدود 1.2 سانتی‌متر) است که هم ظاهر زیبایی دارد و هم برای دکوراسیون انواع خانه‌های مدرن مناسب است.
  4. یک مدل دیگر از زبرا نیز در بازار موجود است که اندازه اسلت آن معادل 1 اینچ (حدود 2.5 سانتی‌متر) است. این مدل پرده برای افرادی مناسب است که دوست دارند ضخامت اسلت پرده‌شان مقدار کمی بیشتر از یک دوم اینچ باشد. این مدل پرده زبرا طرفداران زیادی دارد، چون هم فرآیند تولید آن به مدت زمان کمتری نیاز دارد و هم قیمت آن نسبت به دیگر مدل‌های پرده زبرا مناسبتر است.
  5. پرده‌های زبرا که اندازه اسلت آنها 2 اینچ است، در بین افرادی که سبک دکوراسیون خانه‌شان مدرن است چندان محبوب نیستند. ولی اگر سبک خانه شما قدیمی یا معاصر باشد، می‌توانید یک زبرا از جنس چوب مصنوعی یا طبیعی و با اندازه اسلت 2 اینچ برای خانه خود انتخاب کنید.
  6. پرده‌های زبرایی که اندازه اسلت آنها بیشتر از 2 اینچ باشد، معمولا به شکل عمودی ساخته می‌شوند، نه افقی.

 

مراحل انتخاب و خرید پرده زبرا

امروزه انواع بسیار متفاوتی از پرده زبرا در فروشگاه‌ها وجود دارند، به همین دلیل ممکن است که شما در هنگام انتخاب و خرید پرده کمی گیج بشوید.

انتخاب پرده زبرا

پرده زبرای عمودی انتخاب کنیم یا افقی؟

پرده زبرا (چه عمودی و چه افقی) در فضاهای تجاری از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ به خصوص اگر از جنس فلز ساخته شده باشند. پس اگر به فکر تعویض پرده محل کار خود هستید، می‌توانید به سراغ پرده زبرا بروید. این پرده‌ها، معمولا دو نوع عمودی و افقی دارد که هرکدام کاربرد خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال، یک پرده زبرای عمودی به دلیل سهولت دسترسی، برای درب‌های کشویی مناسب‌تر است. از پرده زبرای عمودی برای پنجره‌های بزرگ که نصب پرده افقی بر روی آنها غیر ممکن است نیز استفاده می‌شود.

یک پرده زبرای افقی برای پنجره‌ها یا سایر فضاهای کوچک دیگری که نیاز به پوشش دارند، مناسب هستند.

 

بهتر است که پرده زبرا از چه جنسی ساخته شده باشد؟

انتخاب پرده زبرا

پرده زبرا معمولا از جنس مواد مختلفی ساخته می‌شوند که معروف‌ترین و محبوب‌ترین آنها عبارتند از فلز، چوب طبیعی، چوب مصنوعی و پلاستیک. همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، یک پرده زبرا از جنس فلز بیشترین جذابیت را در مکان‌های تجاری را دارد. با این حال این جنس پرده می‌تواند برای فضای داخل خانه نیز فوق‌العاده زیبا و با دوام باشد.

متداول‌ترین فلز مورد استفاده در ساخت پرده‌های زبرای فلزی، آلومینیوم است که باعث سبک وزن بودن این مدل پرده نسبت به سایر نمونه‌های مشابه آن می‌شود. علاوه بر این، پرده‌های زبرای آلومینیومی زنگ نمی‌زنند.

پرده‌های زبرای چوبی معمولا به این دلیل محبوب هستند که ظاهر آنها بسیار زیبا است. اما از طرفی دیگر، وزن سنگینی دارند و قیمت آنها نیز نسبت به مدل‌های دیگر کمی گران است. علاوه بر این، نمی‌توان از پرده‌های زبرای چوبی در مکان‌هایی با رطوبت بالا مانند دستشویی یا بالای سینک ظرفشویی استفاده کرد. تماس این مدل پرده با رطوبت (به خصوص اگر لایه محافظ روی آن فرسوده شده باشد) می‌تواند سطح آن را کدر کرده و به مرور زمان پرده شما را خراب کند.

اگر عاشق ظاهر چوب هستید اما نمی‌توانید هزینه زیادی را برای خرید یک پرده زبرای چوبی پرداخت کنید، بهترین گزینه برای شما یک پرده از جنس چوب مصنوعی است. علاوه بر این، پرده‌های زبرای چوبی مصنوعی دارای چند مزیت نسبت به پرده‌های زبرای چوبی واقعی هستند: به عنوان مثال، وزن چوب مصنوعی سبک‌تر است و می‌تواند در مکان‌هایی با میزان رطوبت بالا نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

شاید با خودتان فکر کنید که یک پرده زبرای پلاستیکی ظاهر چندان زیبایی ندارد، اما کار شما را راه می‌اندازد. این مدل پرده‌ها تقریبا در همه جای خانه قابل استفاده هستند، زنگ نمی‌زنند و در مقابل حشراتی مثل موریانه نیز مقاوم هستند. اما بهتر است بدانید که پرده زبرای پلاستیکی قابل تجزیه نیست و در نتیجه، به کره زمین آسیب زیادی وارد می‌کند.

 

زیبایی و کاربرد پرده‌های زبرا

انتخاب پرده زبرا

پرده زبرا انواع مدل‌ها و رنگ‌های متفاوتی دارد و شما می‌توانید حتی رنگ پرده را به صورت سفارشی نیز انتخاب کنید. معمولا رنگ و طرح پرده‌های زبرای پلاستیکی و فلزی تنوع بیشتری دارد. یادتان باشد زمانی که رنگ پرده را انتخاب کنید، باید مدت زمان زیادی آن را در خانه خود داشته باشد. پس سعی کنید رنگ پرده را درست انتخاب کنید تا هم برای دکوراسیون خانه یا محل کارتان مناسب باشد و هم به این زودی از آن خسته نشوید. جالب است بدانید که حتی پرده زبرای چوبی نیز قابلیت رنگ شدن دارد.

اکثر پرده‌های زبرا یک بند دارند و شما را قادر می‌سازند تا هر زمانی که دوست داشتید، پرده را باز یا بسته کنید. البته این بند کمی خطرناک است، پس اگر در خانه خود کودک یا حیوان خانگی دارید، بهتر است بیشتر مراقب باشید.

 

منبع: zebrablinds

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.