فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی هنر و دانش طراحی محیط‌های مختلف خانه، اتاق خواب، باغ و … که براساس درک عمیق چینی‌ها در چیدمان و دکوراسیون به وجود آمده است گفته می‌شود. بعلاوه از دیدگاه فنگ شویی این چیدمان می‌تواند بر شادی، موفقیت و به طور کلی انرژی مثبت چی تاثیر گذار است. فنگ به معنی باد و شویی به معنی آب است. در ادامه قصد داریم در مورد فنگ شویی چیست؟ بیشتر باهم صحبت کنیم. با کافه نقاشی همراه ما باشید.

 

مفاهیم فنگ شویی چیست؟

  • چی: کلمه چینی چی بیانگر یک نیروی طبیعی پیچیده است که توسط ترکیبی از منابع واقعی و انتزاعی حاصل می‌شود، از جمله نور خورشید، تاثیرات کیهانی، ارتعاشات رنگی، حرکت و کیفیت هوای اطراف ما، جریان آب، ماهیت افکار ما و احساسات، شکل اشیا، و موارد دیگر.  چی بر احساس یک مکان و احساس ما در آن تاثیر می‌گذارد.
  • یین و یانگ: در فلسفه چینی، یین و یانگ دو نیروی اصلی هستند که تمام زندگی را شکل داده و به تعادل می‌رسانند. درک و شناخت یین و یانگ از اصول مهم و کاربردی فنگ شویی است که با یاد گرفتن این اصول درباره محیط زندگی و نحوه اثر آن بر وجودمان اطلاعات مفیدی کسب می‌کنیم. ماه و خورشید سمبل یین و یانگ هستند، دو نیروی متضاد که جهان هستی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.
  • پنج عنصر: پنج عنصر آب، چوب، آتش، خاک و فلز هستند. عدد ۵ در چین عدد بخت است. بر خلاف عناصر اربعه، چینیان معتقد نبودند که جهان از عناصر پنجگانه ساخته می‌شود بلکه معتقدند این عنصر‌ها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند. این عنصار می‌توانند چرخه‌هایی را ایجاد کنند.

 

فواید فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی می‌تواند ابزاری موثر برای کمک به افراد در ایجاد محیط کاری و زندگی مناسب باشد. اما باید بدانید که این ابزار نمی‌تواند ثروت، سلامتی یا خوشبختی را تضمین کند. این ابزار جادو نبوده و برخی از ادعاهایی که در مورد فنگ شویی وجود دارد در حال بررسی‌های علمی است. لذا نباید در مورد فواید آن بیش از اندازه اغراق کرد.

فنگ شویی چیست؟

قوانین فنگ شویی چیست؟

منظم و مرتب باشید: خانه و محل کاری که نامنظم باشد زمینه ساز استرس، افسردگی و ناراحتی است. مردم چین “چی” را انرژی نامریی تعریف می‌کنند که زندگی را به هم پیوند می‌دهد و وجود چی قوی در خانه با بی‌نظمی و کثیفی غیرممکن است.

 

تخت خواب را از پنجره دور کنید: فنگ شویی در مورد این قانون بسیار سختگیرانه عمل می‌کند! هنگام خواب سر شما هرگز نباید زیر پنجره باشد. منطق این امر این است که ذهن و بدن شما به حمایت نیاز دارند، بنابراین تخت‌ها باید در کنار دیوارهای محکم قرار بگیرند.

 

محل کار و استراحت را جدا کنید: قرار گرفتن میز کار در اتاق خواب با قانون سختگیرانه فنگ شویی که جدا نگه داشتن محل کار و استراحت را دارد مخالف است. قرار دادن یک لپ تاپ در کنار تخت خواب وسوسه برانگیز بوده و باعث افزایش استرس و نگرانی می‌شود.

 

رنگ‌های خود را بشناسید: همه ما اهمیت رنگ‌ها را در دکوراسیون می‌دانیم. رنگ‌ها می‌توانند باعث تقویت روحیه، از بین بردن استرس و افزایش اعتماد به نفس و … را برایتان به وجود بیاورند. به عنوان مثال رنگ قرمز شما را پر جنب و جوش می‌کند و رنگ سبز آرامش بخش است. پس باید رنگ خود را بشناسید.

 

منبع: fengshuisociety

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.