راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

رنگ کمد دیواری

راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

کمد لباس دیگر فقط یک فضای شلوغ و بهم ریخته برای قرار دادن و لباس‌ها و لوازم ما نیست، بلکه در دنیای مدرن فشن و دکوراسیون، به یک بخش مهم از خانه تبدیل شده است. اگر رنگ کمد با رنگ اتاق هماهنگ نباشد، به راحتی می‌تواند جلوه زیبای دکوراسیون و رنگ اتاق شما را خدشه‌دار کند. پس بهتر است که برای انتخاب یک رنگ مناسب کمی وقت بگذارید و با پیروی از چند قانون ساده، کمد دیوار خود را به یک فضای زیبا و کاربردی تبدیل کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با انواع رنگ کمد دیواری و نحوه انتخاب یک رنگ مناسب آشنا کنیم. با کافه نقاشی همراه باشید!

 

می‌توانید از رنگ‌های پررنگ در کنار رنگ‌های خنثی استفاده کنید

رنگ کمد دیواری

رنگ‌های ساده می‌توانند رنگ مناسبی برای کمد دیواری باشند. زمانی که رنگ دیوارها و وسایل دیگر یک اتاق خنثی (مثل سفید یا خاکستری) باشد، بهترین رنگ کمد می‌تواند یک رنگ خیره‌کننده و پررنگ باشد. به عنوان مثال، آبی تیره یا زرد اُکر. ترکیب این رنگ‌های زیبا و آرامش‌بخش، حس خوشایندی به شما القا می‌کند.

 

حتما بین رنگ‌های اتاق و رنگ کمد دیواری، تعادل ایجاد کنید

رنگ کمد دیواری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب رنگ کمد دیواری باید به یاد داشته باشید، این است که تعادل را رعایت کنید. یعنی کمد دیواری باید از لحاظ رنگ، موادی که از آن ساخته شده است، و بافتی که دارد با دیگر لوازم اتاق شما هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال، یک رنگ روشن و لطیف مثل صورتی رز کوارتز، می‌تواند در کنار رنگ چوب، یا رنگ کرم و سفید، ترکیب زیبا و چشم‌نوازی را در اتاق ایجاد کند. این ترکیب رنگ هم برای یک اتاق خواب مستر مناسب است، هم اتاق میهمان؛ به خصوص اگر اندازه اتاق کوچک باشد و دوست داشته باشید که فضای آن بزرگتر و دل‌بازتر از حالت عادی به نظر برسد.

 

می‌توانید از طرح و رنگ آرام‌بخش چوب استفاده کنید

رنگ کمد دیواری

طرح و رنگ چوب یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای رنگ کمد است که هم ظاهر زیبایی دارد، هم به اتاق مورد نظر جلوه‌ای گرم و آرام‌بخش میدهد. شما می‌توانید میز زیر تلویزیون، کتابخانه، میز و صندلی موجود در اتاق را نیز به همین طرح و رنگ انتخاب کنید تا یک هارمونی زیبا در فضای اتاق ایجاد بشود. در این حالت توناژهای رنگ قهوه‌‌ای می‌تواند گزینه خوبی برای رنگ دیوارهای اتاق باشد. علاوه بر این، شما میتوانید از توناژهای غیرمعمول رنگ قهوه‌ای مثل ماهاگونی و بلوطی نیز استفاده کنید.

 

در فضای اتاق از رنگ‌های متضاد استفاده کنید

رنگ کمد دیواری

اگر به بازی با رنگ‌ها علاقه دارید و رنگ‎های خنثی و معمولی شما را خسته می‎کنند، می‌توانید کمی خلاقیت به خرج بدهید و طبق سلیقه خودتان، از رنگ‌های متضاد در کنار هم استفاده کنید. به عنوان مثال، رنگ کمد را سبز انتخاب کنید و در کنار آن برای دیوارها رنگ سفید، و برای زمین یک کفپوش چوبی به کار ببرید. این ترکیب رنگ فضایی آرام‌بخش شبیه به محیط جنگل و فضای سبز را برای بیننده تداعی می‌کند.

 

از رنگ‌های گرم مثل رنگ زرد استفاده کنید

رنگ کمد

اگر به فضاهای روشن و دلباز علاقه دارید، می‌توانید در رنگ کمد اتاق خود از ترکیب رنگی مثل زرد و سفید استفاده کنید. یادتان باشد که رعایت تعادل در استفاده از این ترکیب رنگ نکته بسیار مهمی است. به عنوان مثال، اگر تمام دیوارهای اتاق خود را به رنگ زرد دربیاورید، خیلی زود از آن خسته می‌شوید. در عوض، می‌توانید رنگ کمد دیواری و رنگ قسمت بالایی تخت خواب خود را زرد روشن انتخاب کنید تا در کنار رنگ سفید دیوارها و ملحفه و لحاف تخت، یک ترکیب رنگ زیبا ایجاد بشود.

 

می‌توانید درب کم دیواری را از جنس شیشه انتخاب کنید

رنگ کمد

اگر احساس می‌کنید که رنگ کمد دیواری شما زیادی جلب توجه می‌کند و از آن خسته شده‌اید، می‌توانید به جای رنگ کردن، درب کمد دیواری خود را از جنس شیشه انتخاب کنید. این بهترین گزینه برای افرادی است که نگران هستند رنگ کمد اتاقشان با رنگ دیگر لوازم داخل اتاق هماهنگی نداشته باشد. علاوه بر این، یک کمد دیواری از جنس شیشه، در هرکدام از اتاق‌های خانه زیبا دیده می‌شود.

 

محبوب‌ترین رنگ کمد دیواری کدام است؟

رنگ کمد

به طور کلی، محبوب‌ترین ترکیب رنگ برای کمد دیواری و دیوار و لوازم یک اتاق، ترکیب رنگ سفید و کرم، یا سفید و چوب، یا رنگ‌های خنثی در کنار هم است. کمد دیواری فضای قابل توجهی از اتاق شما را به خود اختصاص میدهد، به همین دلیل بهتر است که رنگ کمد را هوشمندانه انتخاب کنید و فضای اتاق خود را زیباتر کنید. علاوه بر این، رنگ‌هایی که نور را منعکس می‌کنند، بهترین گزینه برای اتاق‌های کوچکی هستند که دوست دارید فضای آنها را بزرگتر و دلبازتر جلوه بدهید.

 

از چه ترکیب رنگ‌هایی برای کمد دیواری و اتاق استفاده نکنیم؟

رنگ کمد

یادتان باشد که از انتخاب رنگ‌های تیره و خیره‌کننده مثل سیاه و قرمز برای کمد دیواری خودداری کنید. این رنگ‌ها حس خشم و استرس را به شما القا می‌کنند و آرامش را از شما می‌گیرند. علاوه بر این، استفاده کردن از رنگ‌های تیره در فضای اتاق و کمد دیواری، باعث می‌شود که اتاق مورد نظر کوچک‌تر از حالت عادی به نظر برسد.

 

نکاتی درمورد انتخاب رنگِ کمد دیواری اتاق کودک

رنگ کمد

معمولا همه بچه‌ها بعد از مدتی از رنگ و ظاهر اتاق خواب‌شان خسته می‌شوند. به همین دلیل، بسیار مهم است که در هنگام تزئین اتاق کودک خود کمی خلاقیت و به خرج بدهید و این اتاق را به یک اتاق هیجان‌انگیز تبدیل کنید. شما می‌توانید از رنگ‌هایی استفاده کنید که نه دخترانه هستند و نه پسرانه؛ به عنوان مثال، رنگ‌های روشن و پاستلی. علاوه بر این، می‌توانید این رنگ‌ها را با طرحی از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه فرزند خود ترکیب کنید، تا برای مدتی طولانی از فضای اتاق خود لذت ببرد.

 

منبع: livspace

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.